Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk webshop - Hvis varer sendes fra Sverige, kan jeg så fortsat betale dansk moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Schweiz
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Webshop Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere.

Jeg har en webshop i DK, hvorfra jeg sender varer til danske og svenske kunder.

Jeg har en god bekendt i Sverige, som gerne vil sende mine produkter for mig til svenske kunder.

Hvilken indflydelse vil det få på moms og told?

Mine produkter kommer fra udlandet og sendes normalt til et lagerhotel her i Danmark. Hvad nu, hvis jeg sender produkterne fra Sverige i stedet for?

Da jeg er import-eksport godkendt i DK, kan varerne så sendes direkte til min gode bekendte i Sverige. Eller skal jeg så have import-eksport godkendelse i Sverige først, selvom mit selskab ligger i DK?

Jeg synes, at reglerne er svære at gennemskue, så håber at jeg kan få nogle gode svar for personer, som VIRKELIG ved noget om denne problemstilling.

Med venlig hilsen

Ole

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor kommer varen fra? Er det fra EU kan det være en trekantshandel https://skat.dk/skat.aspx?oid=130175 -

Ellers vil der jo skulle betales svensk moms og told ved ankomst til Sverige og vel kræve du har svensk importfirma som jeg ser det. Du kan ikke fortolde I DK og angive dansk importmoms hvis varen ankommer til et svensk lagerhotel - og tilsvarende skal der jo så også noget til for at fakturere den svenske kunde - når varen sendes fra svensk lager - en svensk momsregistrering som jeg ser det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

For mulighed for samlet import i DK og levering i DK og Sverige, skal du have fat i din speditør / kurerselskab, de kan formentlig lave en løsning til dig. 

Told og moms, vil afhænge af det land du importerer i, dvs hvis du importerer i DK vil det være Dansk moms og told og omvendt i SE vil det være til Svensk moms.

Tolden burde være det samme i begge lande, eftersom de har samme toldmur.  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)