Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af lån til indskud kapital i APS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står og skal til at oprette et APS, og skal jo i den forbindelse skyde 40.000 ind i selskabet.

Jeg har pengene privat og tænker bare at tage dem fra min private opsparing.

Kan jeg bare tilbagebetale dem skattefrit efterhånden som jeg tjener dem efter selskabet er oprettet?
Altså i princippet betale dem skattefrit tilbage til mig selv, når der står 80.000 på firma kontoen?

Så de 40.000 ikke ses på som en indtækt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

David Stig Poulsen:

Hej,

Jeg står og skal til at oprette et APS, og skal jo i den forbindelse skyde 40.000 ind i selskabet.

Jeg har pengene privat og tænker bare at tage dem fra min private opsparing.

Kan jeg bare tilbagebetale dem skattefrit efterhånden som jeg tjener dem efter selskabet er oprettet?
Altså i princippet betale dem skattefrit tilbage til mig selv, når der står 80.000 på firma kontoen?

Så de 40.000 ikke ses på som en indtækt?

nej - de skal stå til du sælger anparterne eller lukker - De ses IKKE som indtægt så du selskabsbeskattes ikke af dem. Eneste måde at få penge ud er løn med skatteindberetning eller udbytte med udbyttebeskatning efter selskabsskat - hvor løn som udgangspunkt er fint indtil topskat i alle fald
Hvad der står på kontoen har intet med skat at gøre - det er indtægter minus udgifter

Overvej at vide mere om ApS og skat og alt det du kan have brug for i letlæst e-bog eller paperback http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 


vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)