Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min computer er done og jeg skal have en ny, hjælp!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Fra  De studerendes forlag Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle herinde jeg håber i kan hjælpe mig.

Min pc er done :( jeg bruger den til grafisk arbejde i min enkeltmandsvirksomhed.

Så jeg står og skal købe nyt.

Hvordan vil i foreslå at jeg gør det, hvad er jeres erfaringer?

Leasing

Jeg har hørt at man kan trække den fra i skat når det er computeren man bruger til at generere indtægten i virksomheden, er det sandt?

Jeg vil gerne have en Mac da jeg er ved at være træt af windows og alle de Sk*de opdateringer.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Fra  De studerendes forlag Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker!

Men er stadig helt grøn her.

hvis jeg fx køber et styks it-udtyr til 20.000 kr.

skal jeg så afskrive det fulde beløb eller når momsen er trukket fra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lige præcis computer er undtagelse for aktiver - den må trækkes fra hvis den er nødvendig for firmaet - også selv om man bruger den privat til dels

Du kan trække 13.800 kr fra som straksafskrivning og det er beløbet ex moms. Koster den mere, skal den afskrives med 25% om året til alle afskrivninger så er under straksafskrivningsgrænsen for det år det rammer

MEN  - du må ikke trække fuld moms fra hvis det er i hjemmet du har den. Så vil skat (korrekt nok vel) formode du bruger den privat - og så vil du skulle sandsynliggøre hvor meget privat. Et simpelt råd er, at trække halv moms fra så du har dækket privat forbruget

Hvis du en dag lukker eller omdanner - skal maskinen købes ud igen - uanset den er afskrevet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Fra  De studerendes forlag Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt tak for et godt svar John!

Hva så med et produkt som fx en cintique tegnebræt. Dette har kun et formål og der for kan alt vel trækkes fra?

Vil dette så sige at hvis jeg køber dette produkt vil jeg først trække momsen fra og lander på 17999. Herefter vil jeg afskrive dette produkt i 2 år?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender kke et sådan men som du beskriver det - og det alene kan formodes brugt i firmaet så er momsen momsfradrag og så er resten med 25% og så når det under straksafskrvningsgrænse og har du ikke andet du afskriver, så bliver det to år som jeg også regner i hovedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Malling
Tilmeldt 13. Apr 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil også anbefale at kigge efter noget brugt, du kan sagtens finde noget ordenligt til ingen penge hos nogle refurbishing firmaer. f.eks. brugtecomputere.dk
De havde nogle macs til sådan 4-5k i fin stand. Det er kun batteriet der bliver slidt ellers kører de
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)