Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gentaget underskud i personlig ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har ikke kunne finde svar på mit spørgsmål i andre tråde.

Har startet en enkeltmands virksomhed som af sin natur krævede investering i maskiner det første år. Dvs jeg ved med sikkerhed jeg har underskud i virksomheden første år og nok 3-5år frem. Er ikke bekymret for at komme i et positivt resultat.

Mit spørgsmål. Det negative resultat kan jeg trække fra på min skattebillet.
To spørgsmål:
- skal den skat jeg får tilbage indtægtsføres i virksomheden? Eller påvirker dette ikke virksomhedens resultat?
- år to(og følgende år med negativt resultat) vil jeg have haft indtægt men stadig have et underskud i virksomheden grundet investeringerne gjort år et. Vil jeg da kunne trække dette underskud fra “igen” i år to(vel vidende det er et mindre underskud da der har været indtægter)? Og igen år tre?

Eller er det mit virksomhedsøkonomi 101 der er glemt- for kommer i tvivl; år to har virksomheden ikke driftsmæssigt et negativt resultat, for virksomheden laver et plus driftsmæssigt, men har et negativt cash flow, grundet investeringerne år et og derfor stadig er i negativ cashbeholdning.

Tak for jeres svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hospitalet4000:
skal den skat jeg får tilbage indtægtsføres i virksomheden? Eller påvirker dette ikke virksomhedens resultat?
nej du kan sige du betaler selv 60% af underskuddet med dine egne penge og får fradrag på ca 40% af det

Hospitalet4000:
- år to(og følgende år med negativt resultat) vil jeg have haft indtægt men stadig have et underskud i virksomheden grundet investeringerne gjort år et
ikke til at sige - investeringerne giver jo kun fradrag en gang - men om det så er over straksafskrivning og dermed 25% om året og påvirker flere år eller kun et - kan vi ikke vide - Ting der koster over 13.800 kr (taget i hovedet) skal afskrives med 25% og så 25% af resten osv

Varelager giver ikke fradrag

Cashflow har intet med skat at gøre - skat er indtægt minus udgift og så efter de afskrivningsregler jeg var inde på her. Kassebeholdning, bank og andet har intet med skat at gøre

Overvej at forstå regnskab bedre i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html  og evt personlig virksomhed og skat i den specifikt med meget mere i letlæst e bog eller paperback  

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)