Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR, engroshandel og wholesale? HJÆLP!!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har en drøm om at starte mit eget firma, hvor jeg sælger smykker til gode priser. Jeg er allerede begyndt at sælge for små beløb, men drømmer om at udvikle det. Jeg har kigget på det man på engelsk kalder "wholesale", hvor man kan købe store mængder af vare til en billig pris og sælger dem videre. Jeg vil gerne oprette et CVR-nummer, men kan jeg det når jeg ikke "rigtig" er gået igang endnu? og koster det noget? Og hvad er smart at gøre, hvis jeg har fundet et wholesale som ligger i Holland, kan jeg godt importere deres vare til DK uden nogle problemer? Og hvis der er regler for import af wholesale indenfor EU, hvor kan jeg så finde dem?

Mange Hilsner
Nadja
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nadja, prøv at Google Varernes frie bevægelighed.

Og ang det med at oprette et CVR. Så kan du oprette et enkeltmands og det kan du også selvom du kun flipper små mængder. Det er så vidt jeg ved gratis.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 06:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok sætte dig ind i helt fundamentale regler vedr. Import og moms regler, inden du går i gang med at en virksomhed

hvis smykkerne er af ædelmetal ( guld, sølv, platin, palladium ) skal du vare tilmeldt ædelmetal kontrollen. 

Tilmeldt 24. Apr 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar til jer begge! Det hjalp meget :-) 

Mht. det med ædelmetaller, gælder det også hvis smykkerne blot er guldbelagte? 

Mvh 

Nadja 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nadi_Amino:
ædelmetaller, gælder det også hvis smykkerne blot er guldbelagte

Jeg tvivler men spørg hos Ædelmetal Kontrollen.

Iøvrig er der også nogle regler vedr. farlige metaller bl.a Nikkel, du skal overholde.  Se mere på miljøstyrelsens hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)