Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkeligt Problem

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle
Har et lidt andeledes problem en de fleste startups. Sidder på et produkt med et stort internationalt potentiale, og har fået sparket døren ind på det danske marked. Har efter 2 år med omsætning på under 50.000 pr år, omsat for 1/4 million siden 1 januar. Nu står investorene i kø. Ville egentlig satse på organisk vækst, men det vil tage for lang tid.
Mange af investorene sidder på store pengetanke. Jeg er dog meget i tvivl om hvad deres motivation er. Nogle anser mig sikkert for “lidt naiv” da jeg er newbie, og prøver at komme billigt ind i firmaet, andre er sikkert reelle. Mit problem er at jeg har svært ved at adskille dem.
F.eks hvis jeg siger ja til en forsamling af businessangels, så vil de sætte nogle af deres folk på sagen, men hvordan kan de der sættes på sagen være motiverede , hvis de skal dele frugterne med passive investorer i forsamlingen.
Lige en anden problemstilling : En investor der har en formue på 500.000.000, vil købe sig ind for 250.000.
Det er kun 0,5% af formuen. Vil det ikke være fuldstændigt ligegyldigt for vedkommende, hvordan det går.
Som sagt er potentialet stort, men der er meget arbejde der skal laves.
Er det ikke bedre at vælge en investor, der rent faktisk risikerer noget hvis alt går galt?

Er dog blevet lidt chokeret efter de utallige investormøder jeg har været til. Man sidder som almindelig mand og tænker at der gælder en anden form for moral indenfor erhvevslivet.
Jeg ville have det skidt, hvis jeg skulle tjene penge på at “snyde” nogen, men her ser det ud som om det er noget man praler med.....altså lidt ovre i psykopatafdelingen
Jeg kigger selvfølgelig trackrecords og andet på alle, men er stadig i tvivl.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)