Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af private label Minoxidil 5%

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer.

Jeg har et spørgsmål jeg virkelig håber der er nogle kloge hoveder herinde der gider tage sig tid til at hjælpe mig med.

Jeg har gået med ideen om at starte et private label produkt af det hårgenvindende "Minoxidil 5%" i væske form.

Jeg vil altså købe produktet færdig fremstillet i Kina og putte det i egne flasker og sælge det som mit eget produkt.

Hvad er reglerne for at sælge "kemikalier" herhjemme og så når det er købt uden for EU?

Jeg håber der er nogle der kender til minoxidil i forvejen eller nogle kompetente mennesker der ved noget om den slags som gider undersøge det og
hjælpe mig.

På forhånd mange tusind tak.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke nogen nem opgave da du aldrig ved hvad det er du køber i Kina eller om det aktive stof er forurenet med urenheder som kan være skadelige.

Start med at søg på REACH mht. kemikalie lovgivning.  Om der er tale om kosmetik eller lægemiddel ved jeg ikke, men se på miljø- / Lægemiddel-styrelsen hjemmeside hvilke regler der gælder.

Tilmeldt 6. May 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for dit svar!
Tilmeldt 10. Jan 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Au Pair Service Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Minoxidil er et lægemiddel, så du skal ansøge om markedsføringstilladelse hos Lægemiddelstyrelsen.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/godkendelse/godkendelse-af-medicin/

Derudover stilles en lang række krav til import, distribution og fremstilling af lægemidler. F.eks. skal fremstilleren være godkendt af en lægemiddelmyndighed i EU.

Det er et større projekt at få et kinesisk lægemiddel godkendt i EU.

(Jeg har selv arbejdet i lægemiddelbranchen i 14 år)

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Private label er ensbetydende med at du ikke kan anvende den kinesiske producents evt. EU godkendelse (da denne ikke indeholder dit design).

Du kan enten lade producenten "overtage* dit private label design (det er de sjældent villige til, bl.a fordi de oftest blot har købt EU godkendelsen uden rigtigt at forstå hvad godkendelsen indeholder) eller du kan oprette din egen EU godkendelse.

Hvis du vælger at på oprettet din egen EU godkendelse så vær opmærksom at al emballage inkl. bipakseddel skal være oversat til dansk for at overholde den danske lovgivning.

Det billigste sted i EU hvor du kan få oprettet din egen EU godkendelse er oftest igennem akkrediterede firmaer i østeuropa.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)