Hvilke konsekvenser er der hvis man som virksomhed begår en fejl og ender med at give kunden en vare gratis? Dvs. det var os der gav ham varen og så annulerede ordren efterfølgende hvilket gjorde hans penge blev sendt tilbage. Hvordan får vi pengene igen? Kunden svarer ikke på vores henvendelser. Mvh steffen
Hvilke konsekvenser er der hvis man som virksomhed begår en fejl og ender med at give kunden en vare gratis? Dvs. det var os der gav ham varen og så annulerede ordren efterfølgende hvilket gjorde hans penge blev sendt tilbage. Hvordan får vi pengene igen? Kunden svarer ikke på vores henvendelser. Mvh steffen
Hej,
Du har krav på dine penge, selv om du har begået en fejl.
Send et almindeligt brev med faktura og krav om betaling indenfor 2 dage. Herefter iværksæt rykkerprocedure.
Dog ville jeg ikke gide, hvis det er småpenge, det drejer sig om. Det er det nok ikke, hvis du spørger herinde. Hvor mange penge drejer det sig om?
Send en faktura, giv en rimelig betalingsfrist og vedlæg så også lidt info til hvad der er sket, evt. med screenshots af tilbageførslen og giv kunden en opfordring til at kigge på sin netbank hvor beløbet jo rigtigt nok skulle fremgå.
2 dages betalingsfrist vil jeg mene er i den korte ende. Uagtet om kunden ikke svarer i ond tro, bør man give en rimelig frist.
Send dit krav som fysisk brevpost, gerne rekommanderet så du har din dokumentation på plads. De 100 kr. du giver til det, er vist godt givet ud ifht. prisen varerne.
Hvis kunden fortsat ikke svarer, ville jeg iværksætte inddrivelsesbestræbelser i form af et betalingspåkrav (forenklet inkasso).
Man kan naturligvis sagtens sende en email, men ganske ærligt er det for nemt for en debitor at afvise at have modtaget/det den, ligesom det forringer debitors troværdighed under en retssag (hvis der er indsigelser mod betalingspåkravet), at debitor har ignoreret et brev som påviseligt er kommet frem.