Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er klimabevidsthed et konkurrenceparameter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer! 

Vi har netop lanceret et klimaprojekt, hvor virksomheder kan oprette egen klimaprofil. Derigennem kan man fortælle interessenter (f.eks. samarbejdspartnere og kunder) om, hvordan man som virksomhed arbejder for at beskytte klimaet og give fremtidige generationer et bedre livsfundament.

Vi er i syv sind omkring vores koncept og platform, og efterspørger derfor hjælp herinde. Interesserer forbrugerne sig for klimaet, når de handler i fysiske såvel som online butikker? Og anser virksomheder klimabevidsthed som et konkurrenceparameter, man ønsker at differentiere sig på baggrund af?

Der er ingen virksomheder på vores platform https://klimaprofilen.dk/ endnu, da vi lancerede vores hjemmeside for kort tid siden. For ligesom at komme i gang er vi derfor interesserede i at give gratis klimaprofiler ud til virksomheder, som har ønsker at profilere deres klimabevidsthed.

Har din virksomhed lyst til at være med, så kan du oprette dig gratis på Klimaprofilen.dk, og har du spørgsmål, kritik eller feedback er du velkommen til at sende en mail til info@klimaprofilen.dk.

Vi modtager kritik og feedback med kyshånd.

Vi håber på en god modtagelse herinde J   

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

At forbrugeren interesserer sig for klimaet, hvor abstrakt det end er, er helt klart. Det er vel det største tema i valgkampen og stort set alle partier er hoppet på vognen og profilerer sig som grønne, hvor abstrakt det end er.

Problemet med dit koncept er nok at virksomheder nøjes med at fortælle den positive historie. Altså man fortæller gerne at man bruger genbrugspapir, men ikke at man gør brug af skadelige kemikalier. 

Tilmeldt 27. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt på linie med dine synspunkter, og vi vil gerne på sigt gøre det muligt for forbrugerne at oprette kommentarer på de enkelte klimaprofiler. Ideen med dette vil være at skabe interaktivitet og engagere brugerne til at dele viden om den pågældende virksomhed.

Har man som forbruger noget viden omkring virksomhedens klimatiltag, kan man dermed gøre andre forbrugere opmærksom på disse ting. Det skal (som med alting) tænkes yderligere igennem for at korceptualisere dette tiltag, så det ikke ender i kommentarspam, men i stedet sikrer saglige kommentarer og vidensdeling om virksomhederne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)