Hej med jer! Vi har netop lanceret et klimaprojekt, hvor virksomheder kan oprette egen klimaprofil. Derigennem kan man fortælle interessenter (f.eks. samarbejdspartnere og kunder) om, hvordan man som virksomhed arbejder for at beskytte klimaet og give fremtidige generationer et bedre livsfundament. Vi er i syv sind omkring vores koncept og platform, og efterspørger derfor hjælp herinde. Interesserer forbrugerne sig for klimaet, når de handler i fysiske såvel som online butikker? Og anser virksomheder klimabevidsthed som et konkurrenceparameter, man ønsker at differentiere sig på baggrund af? Der er ingen virksomheder på vores platform https://klimaprofilen.dk/ endnu, da vi lancerede vores hjemmeside for kort tid siden. For ligesom at komme i gang er vi derfor interesserede i at give gratis klimaprofiler ud til virksomheder, som har ønsker at profilere deres klimabevidsthed. Har din virksomhed lyst til at være med, så kan du oprette dig gratis på Klimaprofilen.dk, og har du spørgsmål, kritik eller feedback er du velkommen til at sende en mail til info@klimaprofilen.dk. Vi modtager kritik og feedback med kyshånd. |
At forbrugeren interesserer sig for klimaet, hvor abstrakt det end er, er helt klart. Det er vel det største tema i valgkampen og stort set alle partier er hoppet på vognen og profilerer sig som grønne, hvor abstrakt det end er.
Problemet med dit koncept er nok at virksomheder nøjes med at fortælle den positive historie. Altså man fortæller gerne at man bruger genbrugspapir, men ikke at man gør brug af skadelige kemikalier.