Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS køb af bolig som investering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har et APS selskab og tjener en million. Trækker jeg 500000 ud som løn, og har udgifter for 200000 så vil der være et overskud på 300000. Disse skal man så betale selskabsskat af - korrekt? Hvis man nu tog de sidste 300000 og investerede i en bolig som man gerne vil tjene penge på´. Er dette en mulighed? Det jeg syntes at kunne læse mig frem til er at man faktisk først skal betale selskabsskat af de 300k og så kan man få lov til at investere i den restrende del? Jeg kan bare ikke få det til at gå op, det er jo et værktøj til at tjene flere penge. På lige fod med en håndværker der køber værktøj? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager du en million kr fra kassen og køber et hus til en million kr er du hverken blevet mere rig eller fattig. Resultatet påvirker ikke virksomhedens resultat, som nu engang er det man beskattes af.

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er samme er vel gældende for værktøj f.eks.? Tager man for 1 million af kassen og køber værktøj til at tjene flere penge? Betaler håndværkere også først selsksabs skat inden køb af værktøj?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Håndværkeren kan kun fradrage værktøj fuldt ud, der i 2019 koster under 13.800 kr. Hvis det koster mere skal det afskrives.

Princippet er at hvis du køber noget til virksomheden i form af drifts- eller anlægsaktiver, så skal udgiften fordeles udover aktivets levetid. Der er så ovennævnte petitettegrænse. Hvis du vil rode med investering i fast ejendom, så er et kik i afskrivningsloven en god start.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:

Men det er samme er vel gældende for værktøj f.eks.? Tager man for 1 million af kassen og køber værktøj til at tjene flere penge? Betaler håndværkere også først selsksabs skat inden køb af værktøj?

du har formentlig valgt ApS ved fejl og er ked af at skulle betale selskabskat og ikke kunne spare op helt uden skat
Du kender intet til regnskab - og intet til, at der er noget der hedder afskrivinger og tror dermed at et hus er en udgift - hvad du fra privatlivet som godt burde vide ikke er tilfældet - Det er flytning af likvider fra bank til anden værdi. 
En udgift er evt renten

En håndværker kan afskrive små 14.000 for samlet aktiv der skal indgå i driftsbrug - ikke bare på huse han køber

Du vil så, ud over ikke at kunne trække huset fra - også kunne have mange bagdele ved at eje i selskabsform - og når dit formål, ifht tidl tråd er, at nervøsitet for at ikke kunne spare op fra 5 gode mdr til 5 evt dårlige, så kan jeg slet ikke se finansieringen likvidt heller - og det er jo det du er ked af (med mindre den anden tråd ikke skal give mening).

Du er selv konsulent - Tag nu og sæt dig med en anden konsulent, en økonomidygtig en mod betaling, og få orden på alle dine tanker, for det andet det er bundet til at gå galt vil jeg påstå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med den altid kloge John - du skal nok have sat dig lidt mere ind i det grundlæggende aspekt omkring regnskab. Ellers kan du få store problemer, den dag hvor SKAT banker på døren. :)

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)