Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må ens egne virksomheder handle med hinanden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle :)

Egentlig siger overskriften det ikke helt. For det er en lidt kompliceret sag.

Jeg ejer 100 pct. af holding ApS som ejer 51% af Drift ApS - Min partner ejer 50% af sit Holding ApS med sin kone som ejer 50% af den anden halvdel. Deres holding ejer 49% af det samme Drift Aps som mit holding ApS ejer 51 % pct af.

Min partner og hans kone, har så ydermere et IVS som køber ydelser af vores fællesejede drift ApS - Og mit spørgsmål er om det kunne være et problem rent juridisk, skattemæssigt på nogen måder?

Den er lidt kringlet i know.

Bedste hilsner Max

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I må gerne handle til "markedspriser", dvs. priser som andre også ville købe/sælge til. Hvis der sælges særligt dyrt/billigt, så kan det være problematisk, hvis det kan mistænkes for at være f.eks. misbrug af dominerende stilling (problematisk for parter der måske snydes). I særlige situationer kan det måske også være dispositioner der primært/udelukkende forekommer at være af hensyn til beskatning, og de kan så måske blive anfægtet og - i skattemæssig forstand - blive "nulstillet". 

Det klart nemmeste er, at hver enkelt juridiske part simpelthen bare opfører sig "normalt" overfor enhver anden juridisk part, uanset om der er sammenfald af interesser/ejerskaber.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kringlet må man kalde det - og ikke specielt enkelt

1

Ja I må handle indbyrdes men med samme ejere skal der anvendes armslængde princip = I skal handle til helt samme vilkår I ellers ville have handlet med alle andre

2

Jeres virksomhed der handler - skal beskæftige sig med den branche - så det ikke bare er holding der fakturerer drift uden egentligt handelsbegrundelse - og bare for at lave om på skat i det ene selskab til fordel for det andet

Kort sagt  Gå til en revisor så I ikke bygger noget usundt op - og vær helt sikker på der kun handles med armslængde og inden for det formål I har med jeres selskaber 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)