Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn på faktura

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en virksomhed kun med mig som ansat og giver mig selv en lille løn hver måned. Jeg synes det er besværligt at skulle køre løn hver måned og tænker at jeg istedet vil lave en faktura (med mit cpr) på løn. Derved får jeg løn som honorar (b-indkomst) og indberetter det naturligvis til skat. Kan man det?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du et lønsystem i dag? Det koster jo kun 20 kr og det tager max 3 minutter at godkende en løn - hvorefter alle indberetninger, skattebetalinger og pengeoverførsler kører automatisk.

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en enkeltmands virksomhed eller et selvskab ?

ved enkeltmands er der jo ikke nogen grund til at lave løn.

hvis det er et selvskab tror jeg du er nød til at køre løn da du ellers kommer i problemer i forhold til kildeskat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

denpeterf:

Hej jeg har en virksomhed kun med mig som ansat og giver mig selv en lille løn hver måned. Jeg synes det er besværligt at skulle køre løn hver måned og tænker at jeg istedet vil lave en faktura (med mit cpr) på løn. Derved får jeg løn som honorar (b-indkomst) og indberetter det naturligvis til skat. Kan man det?

nej det kan man ikke. For det føste er honorar noget der slet ikke kan bruges til ejer - og i øvrigt skal honorar til CPR da også altid indberettes

jeg går ud fra du driver det i selskabsform og så er der KUN løn med indberetning at vælge (personlig virksomhed bruger ikke løn)
brug lønbureau - evt dataløn som er så let at alle klarer det - men også lidt  dyrere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)