Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kemikalier i tøj

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, er der nogle herude som selv importere tøj fra Kina til videresalg her i Danmark.
Hvordan er i kommet omkring reglerne til tekstiler fra Miljø- og fødevarministeriet ?
Kan man evt. købe små mængder og få dem testet i Danmark inden man køber store mængder hjem? Hvordan bliver det testet, tager det tid? koster det meget ?

Jeg har umiddelbart funder mine produkter gennem wholesale kinesiske hjemmesider (Manufacturer) der beskriver materiale som "spandex, cotton, polyester, silk mm" men ingen detaljerede info omkring kemiske stoffer.
Nogle forslag ?

Mvh
Sara
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er ene og alene dig som importør der er ansvarlig for at tøjet ikke indeholder farlige kemikalier. Det er meget svært at gardere sig fuldstændig, selv store firmaer som f.eks Bestseller bliver af og til snydt af deres leverandører.

Når du køber via en wholesale, skal du absolut ikke forvente at de ved noget hvad produkterne indeholder.

Mht. laboratorier finds der en del som kan udføre de nødvendige tests, men forvent det er ret så bekosteligt. I DK kan du spørge hos teknologisk institute eller Eurofins.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig svært at klare selv desværre, og som sara skriver kan selv de store fejle når de får vare hjem. 

Jeg har købt nogle caps engang og da min kunde havde dem i brug på en regnvejrsdag blev de sorte i hovedet da farve begyndte at løbe. Heldigvis skete der ikke andet end de skulle vaskes lidt men det kunne være gået rigtig galt

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg efter CE manual, testrapport. CE mærkning er ikke godt nok. Har selv startet "World war-3" indenfor mit område.

Så sørg for dokumentationen er i orden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)