Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette holding _og_ driftsselskab - Bekræftelse af selskabskapital for begge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg skal til, at oprette et selskab, hvorfra jeg skal drive freelance it-konsulentarbejde.

Jeg vil oprette både holding og drift i et hug. Jeg er rimelig indforstået med fordele og ulemper, men vil have det lavet i et hug.

I den forbindelse regner jeg med, at stå for oprettelsen selv på Virk.dk. Jeg har kigget på billigselskab.dk og synes egentlig prisen for oprettelse var ok, men jeg bliver noget ærgeligt over, at de f.eks. skal have 245 for hhv. at momsregistrere selskabet og for, at registrere ansatte. Mig bekendt er det blot flueben, der skal sættes. Og det underbygger blot min holdning til, at jeg betaler for noget der altså er helt ligetil selv, at gøre. 

Dog har jeg et spørgsmål om hvordan man bekræfter selskabskapital for begge virksomheder når det oprettes? Kan det gøres ud fra samme konto i banken (som jeg forventer, at få til, at være dem, der bekræfter kapitalen). Jeg tager fat i min bank på mandag ift. dette, men vil gerne lige fremsøge lidt information omkring det inden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke gøre det ud fra samme konto. Meningen med at bekræfte kapitalen er jo netop at bekræfte at kapitalen er endt i datter.

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.
Så man får banken til, at oprette en konto til de 40.000. Opretter holding på virk.dk og banken bekræfter så først denne. Dernæst flyttes selvsamme beløb til ny konto og der oprettes datter på virk.dk hvorefter banken ligeledes bekræfter? Bare lige for at skære det helt ud i pap?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hver sin bankkonto til selskaberne og begge skal også have CVR med på lovpligtig arbejdsskadeforsikring (gerne samme police)

Der er fuld armslængde mellem dem - i alle forhold, uanset sambeskatning også ved lån med lovpligtig rente og alt 

Dermed også hver sin bank/revisor/advokat bekræftelse af kapitalen

Regn med de fleste banker også tager den del betalt så ofte ikke billigere end et smæk hos advokat - men test dig frem med priser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar. Jeg ved godt de hver især skal have sin egen bankkonto, men jeg troede, at bekræftelse af selskabskapital ikke nødvendigvis var knyttet hertil (selvom de jo selvfølgelig er her de skal ende). Det virker til, at det er sådan revisorer og eks. Billigselslab vil gøre det, hvor der jo ikke er oprettet en erhversvkonto til på oprettelsestidspunktet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

SirDancaLot:

Hej John

Tak for dit svar. Jeg ved godt de hver især skal have sin egen bankkonto, men jeg troede, at bekræftelse af selskabskapital ikke nødvendigvis var knyttet hertil (selvom de jo selvfølgelig er her de skal ende). Det virker til, at det er sådan revisorer og eks. Billigselslab vil gøre det, hvor der jo ikke er oprettet en erhversvkonto til på oprettelsestidspunktet.

enten bekræfter banken og her skal det naturligvis være hver sin konto for selskab xx under stiftels - da pengene jo SKAL tilhøre selskabet  - eller via advokat/revisor som garanterer - via erklæring eller klient konto (hvor advokaten forpligter sig tll, at beløbet overføres til det selskabs ny konto) at pengene er der’  Der kan oprettes konto til selskab under stiftelse i bank - og advokater mm bruger en klientkonto til formået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Tak for jeres svar. Så fik jeg oprettet holding og drift og vil blot lige følge op.

Det endte med, at blive Billigselskab.dk, da de umiddelbart havde den nemmeste proces. Jeg var i dialog med min bank, men de henviste blot til Legaldesk, som skulle stå for bekræftelse af egenkapitalen. Så det var lidt hip som hap.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)