Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina inkl fortoldning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har været lidt inde op det før, men efter en nærmere forklaring er jeg lige nød til at spørge om det er nogen der kender denne “specielle leverings metode”.

Jeg har forskellige leverandører i Kina.
2 af disse hævder at have en leveringsrute der tager et par dage længere i levering, men som så er inkl fortoldning.

Jeg har spurgt ind til det, og får så at vide at varerne bliver indfortoldet i enten Polen eller Tyskland. Men er dette overhovedet lovligt, når varerne bliver solgt i Danmark?


Jeg har valgt ikke at bruge deres leveringsmulighed, da Jeg synes det lyder en smule “snusket”. Jeg har istedet allieret mig med et dansk fragtfirma, som vil stå for korrekt indfortoldning.

Jeg er alligevel nød til at spørge:
Er der andre der har oplevet dette? Eller som har kendskab til det?

Mvh camilla.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

tolden er ens i EU så det gør ikke en forskel i samlet omkostning for dig . De må jo gerne have et lager i polen eller tyskland - som de sender til og - som så sender videre til dig i princippet - men om du så køber fra kina eller fra Eu landet her, kan jeg ikke overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jeg klar over mht til toldstsatserne :-)

Jeg bliver nemlig faktureret fra fabrikanten i Kina, og ikke hverken Polen eller Tyskland. Deraf min undren 😊

Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Og burde jeg så ikke få nogle indfortoldningspapirer på varerne?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er lidt svært at gennemskue hvad det er kineserne mener og hvad de rent faktisk gør mange gange forgår der ting man ikke helt forstå, men mange arbejder med en form for Kickback  (returkommision) når vi snakker fragt.

Jeg har selv oplevet at en oplevet at en varepris pludseligt blev noget dyre da jeg ønskede en FOB pris frem for en CIP pris (hvor fragten er betalt) hvilket ikke giver nogen mening ;-)  ( søg på fragtfælden)

Hvad handelsbetingelser (DDU, DDP, CIP .... ?) har de oplyst hvis du valgte deres egen "billige rute" ?  ændrede vareprisen sig da du valgte at bruge din egen speditør.

Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er door to door med ekspres selskaberne, henholdsvis fedex og UPS.

Og nej, selve vareprisen har ikke ændret sig efter at jeg har valgt egen speditør.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det dig eller dem der bruger FedEx eller UPS ?

Ved brug af de kendte kurerfirmer DHL, UPS, FedEx,  er indfortoldningsomkostningerne altid inkluderet i prisen?  Men selve tolden skal man selv betale.

Hvorfor er det du selv har valgt et danske speditørfirma, hvilke fordele skulle det give dig? 

Tilmeldt 12. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har booket gennem DSW, som sørger for afhentning. Så det er mig der står for det. Det var 1000 kr billigere end leverandøren, men løber op i nærmest det samme - da tolden naturligvis kommet oveni.

Jeg valgte selv at booke herhjemme fra, da jeg ikke følte det var en tryg løsning (den incl told).

Kan man være sikker på at indfortoldningen sker korrekt hvis det er gennem fedex/UPS - uanset om den er booket af min leverandør eller mig selv her i Danmark?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. Om indfortoldningen sker korrekt, er det korte svar nej, hvilket gælder alle speditører den typiske fejl er at de bruger en forker varekode  hvilket betydet at tolden beregnes forkert. Det er vigtigt at du  er opmærksom på at det er dig som importør og ikke speditøren der er ansvarlig for at indfortoldningen sker korrekt. Derfor er det vigtigt at du tjekker de told dokumenter du modtager fra speditøren. An anden mulighed er at give speditøren besked om hvilket varekode der skal anvendes når varen Indfortoldes. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)