Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 15. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går og drømmer med en kammerat om at starte virksomhed hvor vi sælger nogle forskellige it services. Jeg var inde og kigge på virk for at se hvordan man starter et IVS, men det kan man så ikke mere. Jeg har ikke 40.000kr at ligge ud for, så hvordan skal jeg gøre det?

(Jeg er godt klar over at der nok er et opslag lignende, men jeg kunne ikke finde et. Du må gerne linke det)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en dårlig ide juridisk at starte et I/S (den rigeste af jer hæfter for det hele hvis det går galt), men det er en mulighed. 

I kan indskyde aktiver i et fælles ApS. 40000kr er et meget lavt beløb hvis I skal ud at købe computere, software, kontormøbler.... og enten må I arbejde til I kan indskyde det, eller låne pengene og indskyde dem.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 15. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville vi kunne sælge hjemmesider f.eks og gemme pengene som vi tjener, og så bruge dem til at starte et ApS?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan måske overveje at starte som to enkeltmandsvirksomheder i stedet for en fælles virksomhed. Det koster ikke noget i opstartskapital. Til gengæld er der andre ulemper, men også nogen fordele. Google mere om fordele/ulemper ved de forskellige virksomhedsformer

Held og lykke med jeres aktiviteter :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I vil kunne gemme jeres overskud efter skat - ikke overskud før skat. I vil kunne omdanne skattepligtig ved senere at lukke enkeltmands - eller skattefrit ved at indskyde værdier fra enkeltmands i ApS via en betalt revisorerklæring mm

I burde måske se, om ikke I kan finde 20.000 kr hver - fra start til et ApS - de penge kan I hurtigt få brug for til udgifter i starten https://johnhannover.blogspot.com/2019/05/tabt-selskabskapital.html  og så bygge kapital på fra jeres overskud - i værste fald lån de 20.000 kr hver- men uanset hvad - EJERAFTALEN er det aller vigtigste http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofus,

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om i kommet i gang med at starte virksomhed, men jeg vil klart anbefale jer at starte et ApS for det er som sagt ''kun'' 20.000 i hver og især skal finde. så kan man også sige at i begge 2 har hånden på kogepladen.

Men når man er 2 om at starte en virksomhed er det super vigtigt at i får forventnings afstemt tingene med hinanden og får styr på en holdbar ejeraftale.
 

Tilmeldt 7. Apr 19
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofus

Til selskaber kan jeg anbefale billigselskab.dk. De har nok den laveste pris.

Ift. 40.000 kr. skal du huske, at de kan bindes i varelager osv... De må gerne bruges og skal ikke blot stå kontakt på kontoen.

Jeg arbejder med digital markedsføring på min side om gratis lydbøger :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)