Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal min ægtefælle også være selvstændig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed, og min ægtefælle, der i 2018 er gået på folkepension, er nu en stor del af virksomheden. Vi kører meget i virksomhedens tjeneste 30.000 - 35.000 km. fordelt på 2 biler. Det betyder, at det høje kørselsfradraget hurtigt "bliver brugt". Jeg er derfor kommet i tanke om, at min ægtefælle kan oprette sin egen virksomhed, og dermed kan vi udnytte det høje kørselsfradrag. Det vil selvfølgelig påvirke omsætningen i min virksomhed; men det er vel ligegyldigt, når vi er sambeskattet. Jeg er 66. Er det lovligt? Er det klogt?😉

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Betaler du ikke løn til din ægtefælle? 

Så vidt jeg husker (er ikke sikker) må du også udbetale kørepenge til hende. 

Jeg tror simpelthen ikke det kan betale sig med to virksomheder, der skal laves regnskab og moms på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis I har fælles økonomi og fælles biløkonomi så kan I ikke, med alt jeg ved, bare dele det overhovedet - Har i hver sin økonomi og hver sin helt rene biløkonomi så kan I - men ellers slet ikke

Tror slet ikke to firmaer betaler sig heller for de små penge det her drejer sig om

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte

Tak fordi du svarer på mit spørgsmål. 🙂

Min ægtefælle er ikke registreret som medhjælpende ægtefælle. Vi udsender fakturaer, og indtægterne indsættes på virksomhedens konto, hvorfra vores "løn" så hæves. Jeg har en enkeltmadsvirksomhed, så jeg udbetaler ikke løn til mig selv eller min ægtefælle.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.🙂

Vi har fælles økonomi, så det går ikke. 

Det bliver vist alt for bøvlet for så lille et beløb.

Jeg dropper det

Mange hilsner

Kåre

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

KåreS:
Jeg har en enkeltmadsvirksomhed, så jeg udbetaler ikke løn til mig selv eller min ægtefælle.

Jeg har også en enkeltmandsvirksomhed som jeg driver sammen med min mand. Vi udbetaler regulær løn til min mand - men altså ikke til mig selv, jo.

Det er vores revisor, der har anbefalet os at gøre det på den måde.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)