Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til valg af IT udviklingsfirma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter firma til udvikling af en krypto børs, hvilket jo derfor kræver en vis kaliber af firmaet som skal kode dette. Så mit spørgsmål om hjælp er ganske simpel, hvilke findes der i den seriøse boldgade og i tilfælde af at jeg finder et ukendt firma, hvordan følger jeg op på om denne laver sikker pålidelig kode når man ikke selv er udvikler? Er det bare at hyre en 3 part til efterfølgende af gå denne kode efter, en såkaldt ''audit''?

Vi skal ikke diskutere pris i dette indlæg, da jeg ved at det kommer til at koste mange mange penge.

På forhånd tak

Tilmeldt 3. Oct 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg umiddelbart ser det er der 2 udviklings dele i dit projekt: 1. Noget generel markedsplads system, 2. Noget krypto relateret. 

At lave noget markedsplads/børs kan hvem som helst, så min kommentar er: Du skal nok først finde en ekspert i forhold til krypto. Hvis du hyrer et udviklingshus der ikke kender til det, har erfaring med det, så kan de nok snildt lave punkt 1 til en rimelig billig penge, men punkt 2 er ligesom vigtigere da det er kernen i dit projekt som jeg læser det. 

Og der skal du finde en du virkelig stoler på vil jeg mene. 

Ang. dit spørgsmål: God ide at hyre en god dansk freelancer til at overse kode du får udviklet. Eller hyre en som projektleder, hvor udviklerne kunne f.x. være et eller andet indisk firma. Lad udvikleren du stoler på specificere opgaverne for udviklingsfirmaet og lad ham/hende holde tråd med hvad de foretager sig. 

Jeg har erfaring med fx. indiske udviklere, som kan være billige, men man skal godt nok holde øje med hvad de laver. Jeg har også erfaring f.x. med ukrainere som bare overbonnede en kunde. 

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input, jeg er helt enig med dig i at det skal være nogle med erfaring og forståelse omkring blockchain i sin helhed. 

Jeg kigger klart mere efter dansk firma end udenlandske, for netop at måske være mere sikker i min opfølgning af problemstillinger og kvalitet, selvom det er dyre. 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esco du bør se på om de bruger prepared statements i den del af koden der håndterer SQL. (SQL = Database sprog, altså dvs alt kommunikation med databasen kommer enten til at foregå via. sql ellers nosql).

Og derudover bør du også se om de kryptere brugerenes password med en stærk algoritme (AES, Blowfish 448 bit, etc...)

og der er 7000 andre bugs/exploits der kan komme til at eksistere i koden som kan (0g vil hvis i vokser jer store) blive exploited.

Så derfor er mit råd til dig vælg et it-udviklingshus med lyst/kompetencer til at opdatere skidtet jævnligt....

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode råd.


Jeg håbede dog mere på, at der var nogle som kendte til respektive udviklingshuse der kunne være gode bud på sådan en opgave.


Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1134
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Når ja send lige en PB, jeg kender nogle som har kompetencerne til at lave en kickass-kryptobørs, men det er ikke sikkert at de har tid... Men jeg kan da prøve at høre dem. Og hvis du vælger dem så skal jeg nok auditere din kode gratis.
P. S. De sidder i indien men de er virkelig kompetente, har nemlig arbejdet sammen med dem før...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)