Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tester Quick Pay fejl meddelelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har "installeret" Quick Time tester i min webshop - dvs. jeg kan prøve det af og se om betalingen fungerer vha at bruge nogle test VISA/MASTER card numre, jeg når dog desværre ikke så langt, for når jeg i min woocommerce webshop på mit WordPress site vælger Quick Pay som betalingsform, og forventer at blive sendt videre, kommer der blot en fejlmeddelse øverst i webshoppen : "Password must be provided to Basic auth"

Jeg har søgt på Google ret ihærdigt men kan ikke finde problemet beskrevet nogen steder  - er der nogen som kan hjælpe? :-)  aner ikke om problemet skyldes WordPress, quick pay, woo commerce ….

Tilmeldt 28. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Fandt du nogensinde en løsning på dette problem?

Jeg er faldet over det samme nu, nemlig. Så det kunne være rart, hvis der var en løsning allerede.

Med venlig hilsen

Claus

Tilmeldt 30. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg endte i samme problem og har fundet en løsning.
Så vidt jeg kan se bruger QuickPay den forkerte standard til at authenticate med. Når man bruger "Authorization: Basic TOKEN" som her, så skal TOKEN være base64(USERNAME:PASSWORD). Problemet her er at de ikke giver et brugernavn, men blot en API token.
I stedet forventes det at du sætter USERNAME="" (tom streng) og dermed bare laver base64(:PASSWORD).
Så for at det virker skal du base64 encode et kolon og derefter den API-token du henter fra deres hjemmeside.
Grunden til at den giver en fejl med manglende password, er at der ikke er et kolon i det du sender, så de læser din nøgle som dit brugernavn.


Efter at have læst den tilhørende RFC, så ser det ud som om, at de burde have brugt "Authorization: Bearer {}" i stedet til authentication når de ikke har et brugernavn, men det kan man selvfølgelig ikke bruge til det store når man ikke er udvikler derinde.

Jeg håber at du fik dit problem løst dengang for længe siden da du skrev det her. No matter what, så er jeg forhåbentlig den sidste dansker nu der sidder med den her frustration.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)