Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - Hvordan starter jeg en mobil kaffe knallert?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Nicko's Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg har simpelthen besluttet mig for, at starte min egen mobile kaffeknallert.

Idéen er, at ombygge en Piaggio ape 50 til en kaffeknallert, gerne med frys til salg af et mindre udvalg is (hvis der er plads til det).

Det jeg er i tvivl om, er simpelthen lovgivningen på det område her.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal være opmærksom på vedr. lovgivning. Skal der f.eks. være installeret en vask i knallerten?

Er der andre godkendelser jeg skal søge?

Og kan jeg helt legalt selv ombygge sådan en knallert?

bl.a http://www.mi-motor.dk/APE-v%C3%A6rkstedet tilbyder at ombygge din Piaggio - Men jeg vil egentlig helst gerne gøre det selv.


Espressomaskinen har jeg tænkt mig at lease, men denne skal jo også monteres.

Det er ment som et "fritidsjob" ved siden af min egen fuldstidsstilling.

Jeg har absolut ingen erfaring som selvstændig, men jeg tænker at lige præcis dette er det perfekte sted at starte hvis man gerne vil starte selvstændigt og ikke vil risikere alt hvad man ejer. De koster trods alt ikke meget disse små knallerter.. :-)

på forhånd mange tak! 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nickos,

Det lyder som en hyggelig lille beskæftigelse du godt kunne tænke dig at stable på benene, jeg kan desværre ikke være behjælpelig med dit spørgsmål omkring krav og lovgivningen, det eneste råd jeg kan give dig er eventuelt at kigge på Startup Central, har hørt de hjælper rigtig mange iværksættere :) 

God aften Big Smile

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Allerførst tag fat i fødevarestyrelsen og få styr på hvilke regler der er med hensyn til hygiejne og den slags. De kan guide dig igennem hvad der er af krav afhængig af hvilke produkter du skal sælge og hvor meget tilberedning der er af produkterne. 

Overvej også at købe en espressomaskine i stedet for at blive bundet af en lang leasing aftale, hvis nu det alligevel ikke er et produkt for dig. Du kan ofte få en brugt maskine til langt under hvad en ny koster. 

- Thomas

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

man må ikke drive butik fra kørende bil/knallert.

hvis du skal sælge på gaden, skal du have en såkaldt "stadeplads" hvorfra salget foregår

Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke reglerne på området for hvor du må sælge, men hvis jeg skulle starte noget tilsvarende ville jeg købe en elektrisk is cykel fra Kina og så medbringe min hjemmelavede kaffe i thermokander.

Du kan få en cykel for 5-10000kr. i Kina via alibaba.com

Jeg har svært ved at tro at du selv må ombygge en knallert...

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ansøge kommunen om en fysisk plads, hvor du må holde og sælge fra

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)