Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele/ulemper til brug af revisor ved stiftelse af selskaber?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-venner,

Jeg og min partner skal stifte et ApS sammen, og vil gerne eje dette 50/50 gennem to ustiftede holdingselskaber som vi også regner med skal være ApSer da indskudskapitalen i driftselskabet alligevel kommer til at overstige 80.000.

Jeg har fået en pris fra en revisor, men ville lige høre om stiftelsen af de tre selskaber er til at gøre selv? Eller er det nødvendigt at bruge en revisor og hvorfor?

Mange tak derude!

MVh.
Joakim

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JoakimLB:

Kære Amino-venner,

Jeg og min partner skal stifte et ApS sammen, og vil gerne eje dette 50/50 gennem to ustiftede holdingselskaber som vi også regner med skal være ApSer da indskudskapitalen i driftselskabet alligevel kommer til at overstige 80.000.

Jeg har fået en pris fra en revisor, men ville lige høre om stiftelsen af de tre selskaber er til at gøre selv? Eller er det nødvendigt at bruge en revisor og hvorfor?

Mange tak derude!

MVh.
Joakim

I kan sagtens lave selve stiftelsen selv, hvis I har forstand på det. Ellers køb jer til bistand hos nogen ("selskabs-stiftelses-service", advokat, revisor). 
Det allervigtigste i projektet om selskabsdannelse er, at I får udarbejdet GODE aftaler om jeres ejerskab, og det kan de færreste selv finde ud af.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan selv - Stiftelse i detaljer og drift er med i enten http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html billig e-bog (med 50 t som kapitalkrav fordi forlaget ikke kan sende ny ud før om 1 md :) )  eller i den store paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html med 40.000 korrekt beskrevet - men ellers på det punkt identisk - dog med en masse andet nyttigt for nye iværksættere

Det afgørende er at huske en super ejeraftale - for selv venner har i den grad brug for en sådan - og så er der her 12 pkt i skal huske http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim

Processen med at stifte et ApS inkluderer at nogen (banken, en godkendt revisor eller en advokat) skal bekræfte den indbetalte kapital, så I kan ikke gøre det helt på egen hånd. Bankerne er iøvrigt ofte meget tilbageholdne med at gøre det.

I har altså et tilbud fra en revisor og herudover ville jeg sammenligne pris og indhold med det som tilbydes af f.eks. ditselskab.dk, nemadvokat.dk og billigselskab.dk

Og her er det ikke mindst spørgsmålet om hvor meget hjælp i får til ejeraftalen som er interessant.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)