Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man ikke køre 2 x Outlook på 1 computer?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg har en del forskellige domæner og flere forskellige webshops.

I fremtiden er det min kollega der skal håndtere kundeservice emails, men jeg skal stadig have adgang til dem.

Dog ønsker jeg ikke i dagligdagen konstant at modtage notifikationer, eller se det lille brev med "5 ulæste mails". Så kan jeg nemlig ikke lade være med at tjekke dem :o)

Og hele øvelsen er at jeg skal væk fra drift og kundeservice, og kun hjælp til når der er behov for det...

Jeg kører en nyere version af Outlook på min computer, så tanken var egentligt at rykke disse kundeservice mails over på en Outlook 2007, og så kun åbne Outlook 2007 når der var behov for det.

MEN.... det kan computeren ikke finde ud af... jeg kan åbenbart ikke få lov til at køre 2 x forskellige outlook programmer på samme tid.

Nogen kreative forslag til hvad jeg så kan gøre?

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Outlook styres af enten en pst eller ost fil, der ligger i dit kontrolpanel / post / mail.

Derinde kan man KUN have 1 profil, altså en pst eller ost fil.... jeg gætter på at det er derfor det går galt. Outlook bliver integreret med Windows....

Så svaret TROR jeg er NEJ...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for dit svar :)

Kender du til en alternativ løsning?

Et andet program end Outlook måske?

Ellers skal jeg køre webmail som jeg så tjekker individuelt, men det er en kedelig oplevelse.....

Hilsen Morten

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Kim

Tak for dit svar :)

Kender du til en alternativ løsning?

Et andet program end Outlook måske?

Ellers skal jeg køre webmail som jeg så tjekker individuelt, men det er en kedelig oplevelse.....

Hilsen Morten

Nu har jeg aldrig brugt outlook, men de fleste email programmer har en feature hvor man for hver konto kan saette om den skal checkes automatisk. Saa hvis du slaar det fra vil den kun hente email for den konto, hvis du explicit trykker paa den i outlook.

Alternativt er der der https://www.thunderbird.net - som er et ganske godt og gratis email program. Bruger det selv.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan overveje at sætte to brugerprofiler op i Outlook, og så lade brugeren vælge hvilken profil, der skal benyttes, når Outlook startes.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Hvis du har mod på et nyt program så prøv at give "The Bat!" fra Ritlabs et skud. - Meget bedre ift stort set alle funktioner og tilpasningsmuligheder. Notifikationer kan du slå helt fra, enten på hver enkelt email konto eller ud fra domænet.

Har haft samme ønske lfm. med at skulle have f.eks. postmaster@x.xx og webmaster@x.xx adgang til et hav af webshop og virker upåklageligt.

Alternativt kan du jo slå hentning af e-mails fra (POP3, SMTP mv = lige fedt) i de fleste email klienter og så kun hente disse ved tryk på knap / manuelt når du har tiden til at ville se hvad der er kommet.

Mvh Ron

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller..... installer Thunderbird som et alternativt mailprogram?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Du kan overveje at sætte to brugerprofiler op i Outlook, og så lade brugeren vælge hvilken profil, der skal benyttes, når Outlook startes.

Hej John

Det lyder jo ret smart og lige til :)

Jeg ved at Outlook har nogle begrænsninger i antal mail konti man kan have. Ved du om man kan "omgå" denne begrænsning ved at bruge 2 profiler?

Den eneste ulempe jeg ellers lige kan komme på, det er de dage hvor jeg skal administrere alle mails på alle konti. Så havde det været rart at kunne have 2 x program åbne, fremfor at logge ind og ud...

Men smart, og ikke noget jeg vidste var muligt :)

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ron Brevstgaard:

Hej Morten,

Hvis du har mod på et nyt program så prøv at give "The Bat!" fra Ritlabs et skud. - Meget bedre ift stort set alle funktioner og tilpasningsmuligheder. Notifikationer kan du slå helt fra, enten på hver enkelt email konto eller ud fra domænet.

Har haft samme ønske lfm. med at skulle have f.eks. postmaster@x.xx og webmaster@x.xx adgang til et hav af webshop og virker upåklageligt.

Alternativt kan du jo slå hentning af e-mails fra (POP3, SMTP mv = lige fedt) i de fleste email klienter og så kun hente disse ved tryk på knap / manuelt når du har tiden til at ville se hvad der er kommet.

Mvh Ron

Hej Ron

Tak! :o)

Dem kender jeg ikke, og udover at interfacet ikke er så moderne, så er det da værd at tage et kig på dem som sekundær klient!

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

@kim & @tillermtilsted 

Tak for anbefalingen af Thunderbird.

Det er da et navn jeg har hørt før, som dem vil jeg også lige tage et kig på :o))

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)