Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma og NemKonto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej søde Amino'er

Jeg står og har oprettet et enkeltmandsfirma og vil selvfølgelig gerne have en konto hvor jeg kan sende indtjeninger osv. hen.

Jeg har læst på Virk.dk (https://startvaekst.virk.dk/faa-cvr-nummer/nemkonto) at jeg kan knytte mit CVR til min private NemKonto og derved undgå at betale det beløb min bank forlanger for en virksomhedskonto.

Jeg ringede så til min bank for at høre nærmere, da jeg allerede har en sag igang om en Virksomhedskonto og ville gerne slippe for at komme af med alt for mange penge, der ikke er nødvendige at bruge. Her fik jeg at vide at det var noget vrøvl det Virk skrev og at jeg skulle have en virksomhedskonto og ikke kunne slippe for at betale.

Hvad har i af erfaringer? Prøver banken at bilde mig noget ind, så jeg skal bruge pengene? Har banken ret og tager Virk fejl? hvad skal jeg gøre?

Fra Ikast
Tilmeldt 15. Apr 19
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det på min privatekonto, som både er knyttet op på min private nemkonto og nemkonto for enkeltmandsvirksomheden.

Det foreslog min bankrådgiver selv, da det blot er et lille fritidsprojekt jeg har endnu...

Festbamsen.dk - Udlejning af slush ice maskiner, beer pong borde mv. i Herning, Ikast, Silkeborg og omegn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klatreknøsen:

Hej søde Amino'er

Jeg står og har oprettet et enkeltmandsfirma og vil selvfølgelig gerne have en konto hvor jeg kan sende indtjeninger osv. hen.

Jeg har læst på Virk.dk (https://startvaekst.virk.dk/faa-cvr-nummer/nemkonto) at jeg kan knytte mit CVR til min private NemKonto og derved undgå at betale det beløb min bank forlanger for en virksomhedskonto.

Jeg ringede så til min bank for at høre nærmere, da jeg allerede har en sag igang om en Virksomhedskonto og ville gerne slippe for at komme af med alt for mange penge, der ikke er nødvendige at bruge. Her fik jeg at vide at det var noget vrøvl det Virk skrev og at jeg skulle have en virksomhedskonto og ikke kunne slippe for at betale.

Hvad har i af erfaringer? Prøver banken at bilde mig noget ind, så jeg skal bruge pengene? Har banken ret og tager Virk fejl? hvad skal jeg gøre?

der er næsten ingen banker der idag accepterer at tilknytte CVR til en personlig konto. Det var mere alm tidligere, men forekommer ikke ret ofte mere. Det er både af hvidvasklov årsager (hundebesværligt at have det blandet i mange fald) og fordi banker jo faktisk bruger penge på IT  - bygninger  - mandskab - pligtige skatteindberetninger OG kan tjene ved at sætte en pris

Banken har ret til at bestemme om du må bruge din personlige konto til erhverv - og siger den nej - og du gør det alligevel, så har den ret til at lukke din konto, og du skal finde anden bank privat, da du har brudt din aftale om en personlig konto . Både banken og virk har dermed helt ret  -virk og skat forbyder det ikke - men banker gør så bare generelt idag - 

Jesper som også svarede fik lov, måske kan han give dig banknavn - og tlf + navn på rådgiveren - og du kan prøve der

Du må betale - eller søge rundt og se om du kan finde en der vil - jeg tror det er svært i 2019 https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Nov 17
Indlæg ialt: 74
Fra  Startup Central Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Ja som John skriver vil alle banker gerne have at din personlige kontoer bliver beholdt til det personøkonomiske. 

Jeg samarbejder med Lunarway, og jeg syntes personligt de bidrager til at gøre det lettere at være iværksætter her i DK.

Det er let og håndgribeligt at bruge, og digitalt. 

Hvis det har nogle interesse vil jeg gerne uddybe lidt hvordan det kunne fungere :) 

Anders Fogh CEO og Founder af Startup Central www.startupcentral.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan i alle fald sige, at Lunar er let at komme ind hos - selv hvis man er i RKI - og selvom man ikke har det private med, bare man bor i DK og er Dansk statsborger og kun er EN ejer

Til gengæld synes jeg 1000 kr år 1 og 2000 eller mere år 2 er meget, når det man får er en konto man selv skal toppe op - et kort som er top op = man skal selv ind og flytte over til det fra kontoen frem for alm Visadankort og forbud mod nets tilknytning = moms og andre regninger må ikke tilknyttes helt automatisk betaling

Det er den type konto, man kender fra dem banker giver til utilpassede unge eller folk der trækker over - mere end det jeg ville vente til alm erhverv

https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)