Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forpagtning - overtagelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Fra  MRJL I/S Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg står i den situation at min partner og jeg overtager en forpagtning på en restauration.

Vi har lavet en aftale om at opkøbe nuværende forpagters maskinpark og alt hvad han ellers har købt ved siden af det inventar som følger med i forpagtningen.

Og så til spørgsmålet. Han mener samtidig at alle medarbejdere overgår til os, hvilket vi ikke er helt enige i, da af hvad vi ved, ikke står i en virksomheds overdragelse, men i et opkøb. Vi er dog interesseret i at ansætte flere af de nuværende medarbejdere i vores virksomhed, men langt fra alle.
Forpagtnings kontrakten nævner intet om medarbejdere.

Hvis nogen ligger inde med noget erfaring inde for dette vil jeg meget gerne høre.




Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du læst lov om virksomhedsoverdragelse?
Har du googlet virksomhedsoverdragelse?

Det lyder sandsynligt at I er omfattet, men jeg har ikke dybere viden selv.

Tilmeldt 17. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Fra  MRJL I/S Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har vi ja. men det er der min tvivl ligger, om den omfatter os.

Det er måske værd at sige, at det er en virksomhed, uden overenskomst og alle medarbejdere er deltid/fritids ansat.
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad der aftales skal stå I overdragelsesaftalen.

Det er ikke en selvfølge at medarbejdere som er ansat af den forpagter I overtager fra, følger med over til ny forpagter, det skal udtrykkeligt stå I aftalen med navn på hver medarbejder som overtages, løn- og ferievilkår m.v. og kontrakten skal være godkendt af ejer.

Den situation at I har overtaget forpagtningen direkte fra ejer kunne også være tilfældet, således at I kun har købt div. ekstra maskiner fra tidligere forpagter. I denne situation, der ikke lyder som jeres, følger ingen af tidligere forpagters medarbejdere med, hvis intet er aftalt på skrift.

Kort sagt: alt hvad der aftales skal nøje anføres I overdragelsesaftalen vedr. forpagtningen.

Du er velkommen til at sende en PB og kopi af overdragelsesaftalen, så ser jeg u.b. på den.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)