Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulemper ved salg af din faktura

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Fra  strejfers ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilke ulemper er der ved at sælge sin faktura - ud over en smule mindre avance ifm salget (der er jo en købskurs)

Vil du sælge fakturaer?
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo selv svaret.

Der er kun den mindre avance som ulempe. Fordelene er langt større, da du får øget likviditet og ofte har du endda pengene 3 uger før du skal betale for det, som du har leveret.

Jeg sælger mine fakturaer på erhvervskunder (har både b2c og b2b) og da de har lange betalingsfrister (det har man i branchen), så bliver jeg meget mere likvid.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

strejfers:
Hvilke ulemper er der ved at sælge sin faktura - ud over en smule mindre avance ifm salget (der er jo en købskurs)

Vil du sælge fakturaer?

Der er ret store basisomkostninger ved at sætte det op, og det kræver at du har mange fakturaer for at det på nogen måde er rentabelt. Du får fordele omkring fakturaadministration, som du så også betaler for. En kæmpe fordel jeg ser er at du ikke hæfter personligt for de penge du "låner".

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

strejfers:
Hvilke ulemper er der ved at sælge sin faktura - ud over en smule mindre avance ifm salget (der er jo en købskurs)

Vil du sælge fakturaer?

En kæmpe fordel jeg ser er at du ikke hæfter personligt for de penge du "låner".

Jeg mistænker at betingelserne ved salg af faktura godt kan være således, at man kan komme til at hæfte for de fakturaer man har solgt, såfremt kunden gør indsigelse

Salg af faktura er fint, men bekosteligt, og man slipper næppe for enhver risiko. 

Tilmeldt 18. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Fra  strejfers ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint Flemming,

Jeg køber gerne fakturaer. Skriv til bo@strejfers.dk for yderligere info.

Jeg kan også mod aftale, give dine b2c en længere kredittid, såfremt behovet er der.

Venlig hilsen

Bo

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon: Man kan kun sælge enkelte fakturaer, som er godkendt af kunden. Dvs indsigelse kan ikke ske, da kunden jo har sagt, at han accepterer at betale - når fristen oprinder.

Broncofan: Der er tale om fakturasalg her - ikke factoring, som er noget andet. Fakturasalg er enkelte fakturaer, som sælges til underkurs - typisk 98 eller 99. Nogle aktører tager gebyrer ud over det, men Debtor gør f.eks. ikke.

Tilmeldt 18. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Fra  strejfers ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej BroncofanDK

Enig - du er også forsikret mod "dårlige" betalere.

Venlig hilsen
Bo
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Overraslet over kursen kan være så høj som 98-99?

Hvad hvis kunden - der ikke gør indsigelse men ikke betaler alligevel?
Og hvad hvis kunden går konkurs inden betaling?

Hvis man er forsikret mod det - til kurs 98-99 er det da givet en god forretning for de fleste 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Fra  strejfers ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Flemming,

Hvis jeg ikke tager fejl gennemfører Debtor ikke inkasso - det gør strejfers.dk :)
Tilmeldt 18. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Fra  strejfers ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Debtor sikrer sig mod manglende betaling, ved bl.a. ikke at drive inkassovirksomhed. Strejfers har et lidt andet koncept :)

Venlig hilsen
Bo
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)