Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler&Lovgivning - Webshop - Fra 3.land til 3.land

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Som spørgsmålet lyder, hvordan er det så omkring reglerne hvis jeg f.eks køber vare fra Japan, Vietnam og Kina og sælger videre igennem min webshop til USA eller andre udenfor EU når virksomheden er registret her i DK.

Hvilket er de vigtigstig Regler og Love jeg bør være opmærksom?

Håber der nogle der vil give sig tid til at svare

Tak på forhånd!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Din pligt til regnskab naturligvis

fakturere kunden i USA uden moms - men momspligt ved omsætning 50t + på nogen 12 mdr periode så snart det kan forudses (ved ca 4000 per måned) - skal så blot opgives i rubrik C som salg uden moms

Kunden i USA roder selv med importen - betaler told osv - skal dertil bruge regningen fra dig inkl. fragt og alt- til korrekt indfortoldning

Returvarer - også i USA kan varer købt via nettet online mig bekendt returneres - til hvem - Vietnam eller dig

Reklamationer - varer der ikke virker efter hensigt eller går i stykker inden for normal reklamationsret

Ingen import/eksport pligt da varen aldrig ser danmark - med mindre retur kommer til DK eller noget skal via DK - i så fald import/eksport registrering

Ved visse grænsetal - jeg ikke kan - risiko for krav om registrering af Inc / Ltd i USA

vild online priskonkurrence i USA - også fra firmaer der importerer via sig selv = uden problem for kunden med told - fra samme lande 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)