Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdannelse fra IVS - til - ApS, har nogen Aminoer gjort det?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Tak for dit svar.

Ole Lynge Andersen:
Tilrette vedtægterne, så alle steder med IVS og Iværksætteranparter ændres, og selskabskapitalen rettes til det nye tal på mindst kr. 40.000.

Det er jo til at overkomme, jeg har det hele i Word dokumenter.

Ole Lynge Andersen:
Derudover skal der afholdes en generalforsamling, hvor omregistreringen vedtages.

Det er jo også ligetil.

Der hvor omkostningen ligger, det er i udarbejdelse af vurderingsberetningen eller alternativt erklæring med sikkerhed på årsregnskabet. Den omkostning afhænger af omfang og kompleksitet af dit regnskab.

Når det bliver opstillet, så er alt gjort klart. Så hvor komplekst mit regnskab er ved jeg ikke.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CEF

Cef:
Umiddelbart er det bare et sæt nye vedtægter (bonus hvis du har de originale vedtægter i word eller PDF som kan omdannes) + et generalforsamlingsreferat

Dem har jeg.

Cef:
en revisor erklæring

Det er måske den, som har kørt i forskellig priser?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"selv komme med" skulle forståes som det skulle være en godkendt revisorerklæring jf. loven ÅRL § 36 eller 37 :)

Og som du selv nævner, så er det nok den, du har fået forskellige priser på.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cef:
en revisor erklæring

Det er måske den, som har kørt i forskellig priser?

Ja, det arbejde som skal udføres skal jo først og fremmest følge de generelle revisionsstandarder og derudover dokumenteres og gemmes i henhold til den enkelte revisionsvirksomheds normale kvalitetsstyringssystem. Det er også derfor, at selvom kunden har hele bogholderiet klart og afstemt, så er der bare en lang række dokumenter som revisor SKAL udfylde for at opfylde de krav og betingelser der er hertil. 

Det næste er, at alle virksomheder er forskellige både i de interne forhold, men dernæst også i de eksterne.

De interne:

- Kontrolmiljø,

- Generel kvalitet af bogføring mv.

- Hvordan er balancen sammensat? Varelager (mange eller få enheder / stor eller lav værdi)

De eksterne:

- Eksterne forhold som påvirker balancen kan fx. være debitorer om de betaler eller er ikke. Er det hos store virksomheder med god betalingsevne, eller mindre personlige ?

Alt dette skal overvejes ifb. prisen på den specifikke erklæring og det er derfor det giver god mening at lave en helt konkret vurdering af om det bedst kan betale sig, at lave en særskilt erklæring - eller en revision (udvidet gennemgang) hvor man trods alt også får et regnskab og skattehæfte og indberetning heraf. 

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)