Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

shopify

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
hej jeg er 12 år og vil lave et tøj firma inde på shopify og vi laver det hele på min fars info osv så jeg må godt men skal man sån have et cvr eller noget ligende jeg skal vide før jeg laver det?
Tilmeldt 12. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Noah

Jeg startede som dig, under 18 og uden mit eget CVR. I sin tid fik jeg en forældre til at oprette virksomhed for mig i deres navn. Jeg var dog lidt ældre end dig, før jeg fik lavet et CVR, men det betyder ikke, at det ikke kan lykkedes for dig :-) 

Som udgangspunkt er det en rigtig god ide at have et CVR. Udover de skattemæssige fordele og troværdighed du opnår ved et CVR, så bliver det også bare nemmere at være virksomhed, hvis man er registeret. Alt fra indkøb af varer til oprettelse i betalingsgateway vil være nemmere med et CVR. Når det så er sagt, kan du godt starte en virksomhed uden at være momsregisteret (altså uden CVR), så længe din omsætning er under 50.000 kroner. Det betyder så at I ikke vil kunne trække moms fra det I køber ind og opkræve moms af jeres kunder. Med hensyn til Shopify, mener jeg at Shopify kan oprettes uden CVR (dog med visse begrænsninger) og faktisk informere jer om hvornår I burde have et CVR. 

Så det vil være en god ide at starte med et CVR, før I går for meget i gang. I skal selvfølgelig i fællesskab gøre op med jer selv om I vil tage springet :-) Held og lykke herfra.

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

men kan jeg godt lave en shopify butik og sælge tøj som jeg sælg designer uden cvr eller kan jeg ligeså godt få et cvr 

Tilmeldt 12. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt op til dig. Begge ting kan lade sig gøre. Hvis du blot vil prøve at have en lille webshop og sælge lidt af et mindre sortiment, giver det ikke så god mening at gå hele vejen i første omgang. Du behøver ikke at starte med et CVR, du kan også bare vente og se. Hvis ordrene triller ind eller du bare får blod på tanden, så overvej det. Husk at få din far med ind over, så det ikke går helt galt ;)

Tilmeldt 23. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
ok super jeg skal nok huske og få min far med og tusind tak for hjælpen :)
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 54
Fra  Con São Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Noah,

Mega fedt projekt! Jeg vil bare lige minde dig om, at jeg står klar til at hjælpe dig når du skal bruge et logo til dit tøj-firma. Du kan bare skrive til mig her på Amino :)

Held og lykke med det, makker.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)