Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat - håbløst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har netop fundet ud af at SKAT har rettet min og min kærestes forskudsopgørelse hvor de vurdere at vores shop får et overskud på 90.000 (det er en enkeltmandsvirksomhed). Det resultere så i at begge vores fradrag går i 0, hvilket gør at vi hver især bliver flået den første (ca. 22.500 kr mister vi af vores personlige løn).

Skat skriver så at de har kontaktet os (ja ja mailen var endt i spamfilteret), og dækker sig ind ved at man selv skal rette det tilbage hvis man er uenig i deres vurdering.

Jeg må sgu indrømme jeg er rasende, da det kommer til at gå udover vores børn og vores sommerferie. Derudover er jeg også noget overrasket over at skat ikke sender sådanne informationer til e-boks som samtlige andre offentlige insitutioner gør.

Er der nogen der har erfaring med ovenstående? Kan skat evt tilbagefører beløbet?

Mvh.
DenKvikke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo tildels fordi I ikke selv har forskudsregistreret som I bør - Havde I gjort det, havde I set det - eller - skat havde slet ikke sat et beløb. Det er fordi I ikke gjorde noget selv - Går ud over sommerferien - så burde I vel have konstateret at der var færre penge løbende end sidste år - Forskud osv kommer ikke i ens e-boks som jeg husker det. Forskud bør man ALTID kontrollere inden året går i gang, der kan jo være andre ændringer - hus - lån - - befordring og meget andet- NÅ:

Nej de tilbagefører normalt ikke men du/I retter NU og så får du/I højere løn ud resten af året - 

De 90.000 - eller 45.000 på hver formoder jeg - nedsætte fradraget med 45.000 kr så skatten betales - og koster ja - ca 40% af det beløb for hver men jo på ÅRSBASIS og da ikke per måned taber 22.300 kr men per år (og dermed ca halvdelen i år indtil nu)

Hvis I så HAR tjent 45.000 ialt på halvår i den personlige virksomhed SÅ har I de penge at bruge, da der nu er betalt skat af dem - men ellers må I nok bare rette omgående så det passer med det i venter at tjene i jeres virksomhed (ellers får I jo et smæk der æder hele ferien næste år) - og så retter det sig op over resten af året og I må finde de 22.300 det har kostet på 1. halvår - fra virksomheden eller på anden vis. Surt - men jo ret meget efter reglerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Forskudsopgørelsen blev rettet til for os begge inden årets begyndelse, mener endda jeg rettede til så sent som i april grundet forøget lønindkomst. Vores virksomhed blev oprettet i start Maj, hvorefter SKAT så efterfølgende går ind selv og retter i årsopgørelsen til 90.000 per person hvilket æder alt fradrag.

Jeg synes det er en yderst mærkværdig måde at gøre det på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

DenKvikke:

Hej John,

Forskudsopgørelsen blev rettet til for os begge inden årets begyndelse, mener endda jeg rettede til så sent som i april grundet forøget lønindkomst. Vores virksomhed blev oprettet i start Maj, hvorefter SKAT så efterfølgende går ind selv og retter i årsopgørelsen til 90.000 per person hvilket æder alt fradrag.

Jeg synes det er en yderst mærkværdig måde at gøre det på.

Det var i Maj du skulle have forskudsændret og skrevet forskud for virksomheden - der lavede du jo en ting - som betød, at din indtægt måtte forventes at ændres MEN - hvis det var maj - så er det jo kun MAX 1 mdr til nu som har haft betydning og dermed ikke stort beløb heldigvis. Det har jo næppe påvirket mere end max maj til nu. Stiftede du i Maj - så er det vel knapt sikkert ændringen har påvirket Maj løn - så det bare er teoretisk at du nu har andet fradrag - som du kan ændre hurtigt - 

Det ER sådan man betaler sin skat - at fradrag ædes - mod at man til gengæld HAR betalt skat af sin personlige virksomhed. Hvis du derfor kan være enig i, at det bliver 90.000 kr så bør du ikke ændre, og ellers bør du ændre op eller ned - og det kan du gøre flere gange under året. Har du skrevet for højt - har du en lille opsparing til skat - og for lavt, så får du et skattesmæk som kan være ubehageligt, hvis I kører en likviditet så stram, at en måneds tabt fradrag kan koste børnenes sommerferie, så du bør ikke sætte for lavt i den situation

Sæt realistisk nu idag (har du nok allerede gjort) og så ret til - men se til at få det ret, så du ikke står med en likvid bombe at betale til skat. Selvstændige har langt større risiko for at komme bagud og det er manges ødelæggelse faktisk - netop fordi de bruger løs og tænker: SKAT det er næste år og der tjener jeg igen penge - Betal den, som loven også forventer - løbende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)