Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af anskaffelser ved etablering af butik.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Håber på lidt hjælp fra de kloge mennesker herinde.

PS. Skal nok gå til Revisor mm når det gælder men lige nu føler jeg også at jeg gør klogt i at sætte mig ind i tingene selv. Og forstå mig på min virksomheds fremtidige regnskaber og økonomi. Inden nogle skulle henvise mig grundet min manglende viden.

Hermed et eksempel:

Har en masse udgifter ifm etablering af butikken, i form af - inventar, udstyr, husleje+depositum, varebeholdning, maling+klargøring af lokaler, dekoration.
(intet IT udstyr foruden kasseapparat, vægt og regnskabsprogram)

Er bekendt med (i fald af det er korrekt) at mit varekøb til videresalg modregnes (afskrives/fradrages) min omsætning i regnskabsåret.

Men hvad med alt mit inventar og de øvrige genstande jeg har købt ind til opstart af virksomheden? Fraregnes de også i årsregnskabet eller køres der på de 25%?

Virksomhedsform: Enkeltmandsvirksomhed
Beskatningsform: Personlig indkomst
Samlede etablerings omkostninger: ca. 112tkr. - hvor af depositum >13tkr. / samtlige reoler og inventar til lokalet >13tkr. / Kølere >13tkr.

Håber på nogle svar.

På forhånd tak.



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

aktiver til over 13.800 kr (husket i hovedet men mener korrekt) for sammenhængende aktiver afskrives med 25% indtil samlede sum for alle er under 13.800 - sammenhængende aktiver under 13.800 kr straksafskrives som udgift 

Der føres liste over alle aktiver så man kan redegøre for dem - uanset afskrevet eller ej ved lukning eller salg

Vare til videresalg er ikke en udgift før de er solgt
Varelager gøres på og flyttes fra udgift varekøb - uden moms til værdi varelager status når lager tælles op

overvej letlæste http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. 

Vil det sige at mine udgifter ved de nævnte ting (Inventar, depositum, mm.) er sammenhængende og derfor ikke kan straks afskrives på trods af summen af de enkelte genstande er under 13800kr.? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej sammenhængende er f.eks en computer og en ren printet - et kamera med en linse til købt hver for sig - o.l. de er sammenhængende - kan ikke bruges hver for sig.
Overvej en letlæst bog om regnskab - inkl afskrivningerhttp://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html  så er du en del hjuplet  men hold fast i bogholder online eller andet - så du ikke kommer galt af sted. Du har nok at fokusere på

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)