Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har skat tavshedspligt ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spørger da jeg har et engelsk selskab der ejer en webshop på et dk. domæne. En erhvervskunde afgiver en ordre og han får naturligvis en faktura uden dansk moms og dansk cvr, nr.

Kunden kontakter skat og anmelder mig for svindel!. Jeg bliver kontaktet af skat og forklare hvordan det hænger sammen. Og skat afslutter "sagen" og betragter det hele som en misforståelse.

Ca 1 uges tid efter kontakter jeg kunden der anmeldte mig for at forklare ham hvordan det hele hang sammen. Han gave mig en undskyldning og sagde at han allerede havde fået den forklaring fra skat!!!!!

Må skat det? jeg troede de havde tavshedspligt mht skatteoplysninger. Tænk hvis jeg havde lavet noget fusk og at der kørte en skattesag så havde min kunde også fået det at vide!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedthas:
Kunden kontakter skat og anmelder mig for svindel!

De må ikke give dine skatteoplysninger videre, men er det tilfældet her. Har de ikke forklaret den kunde - som jo har henvendt sig til skat - og derfor har krav på svar fra skat - at kunden tager fejl og hvordan reglerne er? Det både må og skal de vel, de skal jo svare på de henvendelser de får

Jeg forstår du skriver uden dansk moms men da vel forhåbentlig med dit danske CVR nummer

jeg synes du skulle rose skat for deres indsats og kan slet ikke se skat giver nogle fortrolige skatteoplysninger tilbage.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Nej jeg har ikke noget dansk cvr nr kun et engelsk vat no. da jeg udelukkende sælger B2B. Jeg har blot et .dk domæne til mine danske kunder.

Jo men som sagt tænk hvis jeg havde lavet noget fusk. Ville det så også være ok hvis de havde informeret min kunde om dette ? Desuden er jeg ikke "kunde" hos skat i Danmark da jeg er bosiddende i UK.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedthas:

Hej John

Nej jeg har ikke noget dansk cvr nr kun et engelsk vat no. da jeg udelukkende sælger B2B. Jeg har blot et .dk domæne til mine danske kunder.

Jo men som sagt tænk hvis jeg havde lavet noget fusk. Ville det så også være ok hvis de havde informeret min kunde om dette ? Desuden er jeg ikke "kunde" hos skat i Danmark da jeg er bosiddende i UK.

med engelsk VAT og faktura til UK - så er det jo med UK VAT - og ikke med reverse charge -

Ja skat skal svare på alle forespørgsler, og var det snyd skulle de have sagt det var snyd og de skulle så følge op - hvis det var i Danmark (hvis jeg melder min nabo for snyd så skal skat reagere på det og bør svare mig, at de tager hånd om det) De giver jo ikke nogle tal fra din økonomi, de svarer på, om noget var efter reglerne eller ikke

Her svarer de på henvendelse, at det er OK efter dansk skat - og det kan da kun være positivt

forstår ikke helt din bekymring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fedthas:

Hej John

Nej jeg har ikke noget dansk cvr nr kun et engelsk vat no. da jeg udelukkende sælger B2B. Jeg har blot et .dk domæne til mine danske kunder.

Jo men som sagt tænk hvis jeg havde lavet noget fusk. Ville det så også være ok hvis de havde informeret min kunde om dette ? Desuden er jeg ikke "kunde" hos skat i Danmark da jeg er bosiddende i UK.

med engelsk VAT og faktura til UK - så er det jo med UK VAT - og ikke med reverse charge -

Ja men i det her tilfælde var det en dansk kunde. Med dansk cvr nr.

Ja skat skal svare på alle forespørgsler, og var det snyd skulle de have sagt det var snyd og de skulle så følge op - hvis det var i Danmark (hvis jeg melder min nabo for snyd så skal skat reagere på det og bør svare mig, at de tager hånd om det) De giver jo ikke nogle tal fra din økonomi, de svarer på, om noget var efter reglerne eller ikke

Her svarer de på henvendelse, at det er OK efter dansk skat - og det kan da kun være positivt

forstår ikke helt din bekymring

Politiet må da hellere ikke oplyse dig om de har en straffesag kørende mod din nabo. Lige så lidt har skat vel ret til at oplyse dig om de har en skattesag eller ej kørende mod din nabo.

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedthas:
Ja men i det her tilfælde var det en dansk kunde. Med dansk cvr nr.
Momsen er jo ret enkelt:

Du er engelsk VAT reg - og fakturerer du en dansk kunde som er momsregistret som du har checket dansk momsnummer på, så er det reverse charge korrekt - og fakturerer du engelsk så engelsk VAT. 

Det lyder i alle fald til at skat har søgt at svare både dig og den i UK der spurgte skat pænt og ordentligt, og det er vel flot. Ofte kan der gå mange måneder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)