Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af IVS - Oprettelse af selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg og en kammerat går i tanker om, at oprette en fælles virksomhed, men vi var så uheldige (eller hvad man nu skal kalde det), at VIRK brugte 8 uger på at afvise vores ansøgning om IVS med begrundelse i at selskabsformen nu var blevet lukket ned - Hvilket vi jo godt vidste ville ske og hvilket var årsagen til, at vi ansøgte 8 uger inden som vi formodede var i god tid.

Anyway...

Vi har ikke 40.000kr på stående fod til at oprette et ApS, men har ingen problemer med, at oparbejde en egenkapital på 40.000kr. i løbet af det kommende år. Vi har allerede ordrer for 30.000kr.

Mit spørgsmål er derfor. Kender I til muligheden for opkøb af et eksisterende IVS? Hvori består risikoen mv.?

Jeg har kigget på https://ivstilaps.dk/ som tilbyder, at man kan købe et IVS for 6.000kr., hvilket i princippet løser de udfordringer vi har. Det er selvfølgelig "penge ud af vinduet" og alt det der, men det dækker os bedre ind i forhold til de opgaver vi tager ind, og er billigere i beskatning end hvis vi skal have dem ind i et enkeltmandsselskab, hvor det er almindelig beskatning.

Kender I til firmaet? Der er ikke noget at hente på trustpilot (4audit får dog fine karakterer). Hvad skal jeg være opmærksom på? Nogen særlig risiko?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SotD:
billigere i beskatning end hvis vi skal have dem ind i et enkeltmandsselskab, hvor det er almindelig beskatning.

Før pengene er i jeres lomme er skatten helt ens og i personlig virksomhed som for 2 er et I/S kan man bruge VSO som giver helt samme skat - 22% af det man hæver og tilmed giver mulighed for fradrag for tab i personlig indkomst hvis man ikke ser indtægterne være store, og bare bruger personskat. Ja IVS dækker jeg ind, men regn med

  • Bank bliver besværlig for et nyt IVS og kræver i har sikkerhed og skriver selvskyldnerkaution under - den følger ikke med i købet
  • Ingen (så tæt på) kreditorer giver jeg en krone i kredit - så den risiko er i heller ikke dækket mod
  • Få kunder forudbetaler noget som helst til et IVS

SotD:
Vi har ikke 40.000kr på stående fod til at oprette et ApS, men har ingen problemer med, at oparbejde en egenkapital på 40.000kr. i løbet af det kommende år. Vi har allerede ordrer for 30.000kr.
lån penge - gør hvad som helst næsten - for ikke at give 6000 kr for et tomt IVS og så skulle bruge samme eller mere, inden 2021 april - for at omregistrere - 12.000 mindst ialt og det er næsten 30% "rente" for at starte i IVS frem for ApS

SotD:
Mit spørgsmål er derfor. Kender I til muligheden for opkøb af et eksisterende IVS? Hvori består risikoen mv.?
masser af muligheder https://johnhannover.blogspot.com/2019/06/kbe-brugt-eller-blot-nystiftet-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak for det gode svar! Jeg afventer, at økonomien er på plads og så opretter jeg et ApS i stedet for, helt fra bunden :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)