Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding-sel. i udlandet. Fordele og ulemper?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

https://www.ditselskab.dk/mere-info/kan-jeg-bo-i-dk-og-drive-min-virksomhed-via-selskab-pa-malta-bade-ja-og-nej

ja godt forklaret - her dog for drift af hele selskabet fra Malta - men samme problem - og Lier - du er jo skarp på det her. Sambeskatning betyder ikke, at hvis man har driftselskaber i DK, så kan man få Luxemburg selskabsskat ved at have holding i Luxemburg. Det vil stadigt være dansk skat af driftselskaberne uanset hvad?

Der indtræder ikke en international sambeskatning der flytter de danske selskabers overskud over til skat i holding i udlandet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du slipper ikke den danske skat af det danske driftselskab ved at have udenlandsk holding (ganske som du selv har været inde på i tråden tidligere). Du vil heller ikke undgå dansk beskatning af holding i Luxemburg, hvis ledelsen fortsat er hjemmehørende i DK. 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svarene. 

Vil prøve at blive lidt klogere på emnet, ved at google lidt rundt og ringe lidt rundt. 

Ved bare at det er vigtigt at man vælger det mest optimale til at starte med så man ikke bliver flået i skat, fordi man valgte den forkerte konstruktion. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JensHansen19:
Ved bare at det er vigtigt at man vælger det mest optimale til at starte med så man ikke bliver flået i skat

Det vigtige er fokus på at få tjent pengene først. Tjenes der penge er er udsigt til det er det relativt enkelt at omorganisere. Det kan hurtigt blive dyrt at skabe et "internationalt" setup - og hvis der ingen penge tjenes så er det ganske ligegyldigt.

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan får jeg dannet mig et overblik over hvad er op og ned i selskabskontruktioner og skatteoptimering? Udover at betale mig fra det hos diverse eksperter, kender i nogle gode hjemmesider og ressourcer til at få et godt overblik? https://ivaekst.dk/opstart/ide har virkelig gode ressourcer, men vist ikke så meget i hvad det vil sige at drive selskaber fra udlandet og hvad det vil sige rent praktisk og teknisk. 

Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du ved din virksomhed bliver den næste Facebook eller Apple, så kan jeg ikke se hvorfor man skal skatteoptimere på den måde.

Du ender med at bruge al din tid på skattefinter, frem for at få en virksomhed op og køre - og hvis det er tilfældet, så tjener du aldrig nogle penge at blive beskattet af.

www.goloan.dk - Lad bankerne slås om dig

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

GoLoan:

Med mindre du ved din virksomhed bliver den næste Facebook eller Apple, så kan jeg ikke se hvorfor man skal skatteoptimere på den måde.

Du ender med at bruge al din tid på skattefinter, frem for at få en virksomhed op og køre - og hvis det er tilfældet, så tjener du aldrig nogle penge at blive beskattet af.

Jamen kan du ridse op hvad det vil sige at stifte et holding i et andet EU land så? Skal overskuddet forblive i holdinglandet? Bliver man beskattet hvis man fører pengene tilbage? Skal jeg have adresse/statsborgerskab i det pågældende land? Og så videre. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt ligemeget hvor dit holding er hvis det er holding for driftselskaber der drives i DK - uanset fra .com eller hvad og med ejer/ledelse boende i DK også på personskattesiden- så er det dansk selskabsskat af det hele - der sambeskattes ikke internationalt fra drift i DK til hoiding på caymann
Enig med Lier i at du har dit fokus galt og tror dette er afgørende for din fremtid og skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå okay nu har jeg forstået det lidt bedre. Selskabsskatten på 22% bliver pålagt driftsselskabet før pengene bliver kanaliseret videre. Det mange af de store firmaer så har gjort i mange rigtigt mange år er så at spekulere i kunstigt at bringe overskuddet ned i driften, for deraf at slippe at betale for skat da overskuddet så teknisk set ikke rigtigt eksisterer men bare opstår i et lavt beskattet land udenfor Danmark(blandt med transferpricing, som spekulerer i at sælge kunstigt høje råvarer/produkter til salgslandet dvs Danmark, og den kunstige merhøjpris bliver så først afregnet i produktionslandet eller et land som feks Holland eller Luxembourg eller lignende). Troede fejlagtigt at driften også kunne slippe bare man bor i et lavt selskabsbeskattet land. Så blev man det klogere. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

JensHansen19:

Nå okay nu har jeg forstået det lidt bedre. Selskabsskatten på 22% bliver pålagt driftsselskabet før pengene bliver kanaliseret videre. Det mange af de store firmaer så har gjort i mange rigtigt mange år er så at spekulere i kunstigt at bringe overskuddet ned i driften, for deraf at slippe at betale for skat da overskuddet så teknisk set ikke rigtigt eksisterer men bare opstår i et lavt beskattet land udenfor Danmark(blandt med transferpricing, som spekulerer i at sælge kunstigt høje råvarer/produkter til salgslandet dvs Danmark, og den kunstige merhøjpris bliver så først afregnet i produktionslandet eller et land som feks Holland eller Luxembourg eller lignende). Troede fejlagtigt at driften også kunne slippe bare man bor i et lavt selskabsbeskattet land. Så blev man det klogere. 

Der flyttes uden tvivl rundt i noget omfang gennem transfer pricing, men vi skal heller ikke glemme at der er kæmpe forskel på hvad eksempelvis det danske skattevæsen og det schweiziske skattevæsen mener er den rigtige transfer pris når varer og ydelser sælges fra Danmark til Schweiz. Et af vore store internationale konsulenthuse måtte eksempelvis stoppe med at bruge danske konsulenter til et stort projekt i Schweiz fordi SKAT insisterede på en transferpris der var over 100% af hvad man fakturerende kunden.

Skattesystemerne er sat op til at undgå virksomheder og privatpersoners skattesnyd, og de er langt bedre til det end eksempelvis vore venstrefløjspolitikere giver dem kredit for. 

MHT til dine spørgsmål så er det vigtigt at vide at ud kan flytte et dansk holdingselskab til et andet EU land uden at ifalde skat. Hvis du så selv flytter falder hammeren dog. 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)