Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

investering i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Måske jeg kan få lidt start hjælp herinde før jeg går videre til evt. revisor

Jeg har fået mulighed for at sætte penge i et udenlandsk startup. Et startup som på nuværende tidspunkt er på vingerne men stadig i en meget tidlig fase.

Lige pt afsøges partnere til at indgå som sleeping investors og der er tale om et private limited company eller et limited liability partnership som skal oprettes i Asien. Jeg er bekendt med en stort risiko i dette tilfælde, men er risikovillig så det er ikke her jeg søger hjælp eller kommentarer. 

Der hvor jeg mangler vidne er hvordan jeg griber det an rent selskabsteknisk - skal jeg oprettet et selskab i DK og derfra investere eller kan jeg investere i private selskaber i udlandet direkte fra egen lomme?

Selskabet vil i første omgang ikke blive noteret nogen steder men oprettet efter alle kunstens regler i det pågældende land. Og jeg vil få et bestemt antal aktier svarende til min investering – alt formaliseret med korrekte kontrakter og dokumentation.  

Jeg tager selvfølgeligt fat i en revisor når vi kommer tættere på men vil gerne første afsøge mulighederne for den bedste selskabskonstruktion og ikke mindst om der er mulighed i DK for det.

 

PFT

PSL

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe privat - eller du kan oprette selskab til formålet - begge dele er både lovligt og muligt. 

Skatteæssige konsekvenser og evt muligheder for risikobegrænsning - lettest fradrag ved tab - bør du få revisor ind over 

Risikoen, som du jo er het villig til at løbe - og bekendt med, er nok vigtigste aspekt, idet indflydelse og tilgang til at føre evt retssag på en sådan afstand, ikke er let

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for svar, 

Ved du hvor jeg kan lsæe lidt mere om det?

... Også tak for kommentarer omkring risikobegrænsning og evt. klage adgang... værd at tage med i overvejelserne. 

god wekend. 

PSL 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til dansk selskab eller ej, så er det jo overvejelsen om "holdingselskab eller ej". Den beslutning skal du selv tage når du har gennemgået den konkrete case med en rådgiver. 

Overordnet, så peger ting som "stor investering", "væsentlig ejerandel", "stort potentiale" i retning af et holdingselskab.

Du kan skaffe dig lidt basisviden om holdingselskaber på www.mitholding.dk 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)