Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe varer i Tyskland med tysk moms og videresælge i DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er momsregistreret, men har købte varer i Tyskland med tysk moms (19%).
Jeg har solgt varerne videre i Danmark uden fortjeneste, da varens aktualitet var ved at udløbe. Jeg havde ikke mulighed for at få refunderet eller blive fritaget for tysk moms, da jeg købte varen via nethandel. Så hvordan skal jeg lave korrekt momsafregning i Danmark.
Eks. Jeg køber varer i Tyskland 1000kr inkl. Tysk moms. Jeg sælger i Danmark til 1000kr. Men jeg skal vel betale dansk moms ved salg? Så taber jeg jo penge selvom jeg køber og sælger til samme pris. En korrekt momsfaktura vil jo hedde 800kr + moms 200kr. Så “taber” jeg 200 i handlen til SKAT. Skal jeg så blot registrere 200kr salgsmoms og 200kr købsmoms for at det går op eller skal jeg blot lave faktura uden moms - og må man det, når jeg er momsregistreret?
Mvh. Eskild
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I denne situation tror jeg ikke du har problem med at inkludere den tyske moms i selve købsudgiften. Det ville du have, hvis du havde importeret og ikke sikret det var uden moms, men jeg tror ikke du KAN få momsrefusion for varekøb på den måde. Ellers ville du slet ikke have fradrag for udgiften uden at søge dispensation

Dansk moms skal du lægge på det fulde salg i Danmark så sælger du for 1000 kr ja så er det 800 kr + 200 kr moms og det kan du ikke undgå og du må ikke bogføre en købsmoms - da du jo IKKE har betalt nogen købsmoms men selv valgt at købe som du har.


Du må ikke fakturere uden moms som momsregistreret så du får et tab - som du jo helt selv har valgt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak John

Det giver fuldt ud mening :)

Tak for svar.

Mvh Eskild

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)