Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Modtager ukendt"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I min webshop har vi med sikkerhed hver uge kunder som skriver enten deres navn eller adresse forkert.

Nogle af fejlene bliver opfanget inden de bliver sendt, men desværre er det alt for ofte vi modtager en pakke retur med følgende besked "Modtager ukendt".

Tit og ofte er fejlen at kunderne ikke har deres navn stående på døren o.li.
Meget sjældent er det Post Danmarks skyld.

Hver gang går der tid med snak i mellem kunden og Post Danmark for at finde ud af hvor fejlen ligger.
Det koster penge i adminstration og så giver det kunden en dårlig oplevelse.
Det tager tid i modtagelse og afsendelse igen, og der skal tit pakkes om.
Desuden skal der betales fragt igen og det er lige surt om det så er kunden eller os der skal dække omkostningen.

Hvad gør i for at mindske disse fejl?
Generelle kommentarer er velkomne!

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Køge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Der er flere ting man kan gøre:

  1. Lav en adressekontrol inden afsendelse af varerne.
  2. Lav evt. en ekstra bekræftelsesside i shoppen ved køb. Deri skal kunden bekræfte at bl.a. adresseoplysningerne er korrekte, og at kunden er indforstået med at evt. forgæves forsøg på levering/genfremsendelse af varerne vil blive faktureret. 
  3. Få kunden til at opgive flere telefonnumre (fastnet og mobil) så du kan få fat i dem, hvis det viser sig, at Posten ikke kan finde adressen. Du skal selvfølgelig nå at få fat i kunden, inden Posten sender dine varer retur til dig.
  4. Gør det nemt for kunden at angive korrekt adresse: Der findes løsninger hvori det kontrolleres om en given gadeadresse findes under det postnummer kunden angiver. Prøv f.eks. at se hvordan Ruteplan.dk har løst det problem.
  5. Lav en blackliste over snydenavne og adresser. Jeg ved at bl.a. Elvis Presley lever og bor flere steder i bl.a. København, Adolf Hitler bor på Gasværksvej og Jesus Kristus lever sørme også stadig. (Jeg har arbejdet i en stor internetvirksomhed hvor kunderne kunne signe sig op via vores hjemmeside) Mange opgiver også husnumre som ikke findes på den pågældende vej/gade.

Det er et stort arbejde, men alternativet er jo at Postdanmark scorer kassen (med de nye pakkepriser) på at dine kunder skriver forkert/ikke har navn på døren o.m.a.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du kan evt. lave aftale med dgs.dk eller krak.dk (sidst nævnte er billigst efter min erfaring) så du kan få en "hent adresse" funktion på din ordre formular. Så kan kunden indtaste sit tlf. nummer og trykke "hent" hvorefter oplysningerne hentes via krak. Kræver naturligvis kunden findes i krak under et telefon nr. Dermed undgår du fejl indtastninger.

Desuden kan du med det samme api også lave automatiske check af adresse data i ordre, så ordren kan markeres til nærmere check, automatisk i din shop adminstration i de tilfælde hvor by, adresse, postnr. er ukendt på dgs.dk / krak.dk.

Men det kræver special kodening til din webshop.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 Tak for jeres råd.

Under alle omstændigheder koster det noget i adminstration.
Så jeg må jo til at lave nogle beregninger.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)