Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandler kontrakt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er.

Jeg er godt igang med at starte min egen virksomhed, hvor jeg producere et produkt som jeg vil sælge B2B for 50kr ca.
Produktet er en pyntegenstand, og indeholder ikke elektronik eller nogle som helst fancy.
Jeg tænker at sælge produkter til webshops og butikker.

Jeg er ret langt i processen, men på nuværende tidspunkt sidder jeg lidt fast i "Forhandlerkontrakt" (Kontrakt mellem producent og forhandler.)

Mine spørgsmål:
Er det lovpligtigt at lave en kontrakt i denne situation ?
Er det mig som producent der kommer med kontrakten, eller er det forhandleren ?
Er det normalt at lave en kontrakt, hvis jeg f.eks. for en ordre fra en 1. gangs kunde. f.eks. en webshop. (Ordren er måske kun 1000kr)?
Nogle som kan fortælle hvor man kan se en faktisk forhandler kontrakt. (Ved godt du normalt ikke er offentlige. Men måske der ligger nogle derude, som er censureret.?


Vh. en ny iværksætter
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det er ikke lovpligtigt at lave en kontrakt i denne situation. Det er faktisk både dumt og helt ude af proportioner at bede en forhandler af din vare om at skrive en kontrakt der omhandler varer til 50 kr. Du vil seriøst blive grinet ud.

Du sælger en vare til forhandleren. Forhandleren sælger til slutkunden. Længere er den ikke og der skal ikke bruges nogen kontrakter. Specielt ikke, da der ikke er tale om elektronik.

Tilmeldt 17. Jul 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret.

Jeg har også et andet rookie spørgsmål.
Jeg tænker at lave en simpel hjemmeside hvor alle mine produkter er, men kun til "udstilling", Ikke en webshop.
Så skulle en evt. kunde (webshop eller butik) gå derind og se mine produkter, tage produkt nummeret. Og så sende en mail til mig med ordren. Jeg ville derefter sende en ordrebekræftelse, sende varen, og fakturaen.

Er dette en god ide ?
Eller er det for bøvlet i forhold til hvordan branchen allerede er.?

Jeg takker mange gange for gode inputs. Det er guld værd.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil man bare have nogle generelle salgs og leveringsbetingelser.

Du bør tænke over hvilke forhandlere du vil handle med webshops eller fysiske butikker,  webshops har det med at sælge varen til lave priser, hvilket en  risiko at de fysiske  butikker ikke gider forhandle dine produkter.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)