Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af IVS efter krav fra Skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et IVS jeg gerne vil lukke, da tiden ganske enkelt ikke er til at drive det videre.

I 2017 (året hvor vi startede op) fik vi indberettet årsrapport for sent og fik i samme omgang en personlig bøde som vi betalte. Vi er 2 ejere af selskabet.

Nu har jeg netop fået en krav fra Skat på 5.000 kr for “tillæg for manglende indberetning i 2017” og er lidt i tvivl om hvad i alverden det går ud på?

Anyway, så ønsker jeg at lukke selskabet, og hvordan gøres det i denne situation? Vi har enkelte aktiver (IT udstyr, max 20.000 kr). Skal disse sælges før vi kan lukke eller hvad? Min revisor har pt ferie, så derfor ville jeg lige hære herinde først.

Igen, beslutningen om at lukke er taget, og egentlig synes jeg ikke jeg skylder Skat noget i denne sammenhæng da vi jo har betalt én gang for vores fejl i 2017

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en afgift for manglende indsendelse af selvangivelse. Det er ikke nok at der indsendes årsrapport til Erhvervsstyrelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja alle aktiver skal ud inden lukning. Enten til jer selv og her sker det til markedsværdi som I skal kunne påvise via feks dba eller forhandlervurdering og momsen er så ikke bare moms af prisen, men udgør fuld moms i anskaffelsesåret - og så 20% ned hvert år indtil den år 6 er 0%. Sælger I til 3. part er momsen bare helt normal moms på salgsprisen.

Så er der tre lukkemuligheder - hvor frivillig likvidation er den mest sikre for jer, men hvor I skal have en likvidator og regne med det tager først 3 mdr proklama hvor kreditorer skal kunne melde sig, og så nok 3 mdr mere men det kan jeres revisor gennemgå når han er fra ferie. Du kan læse mere her i forberedelse http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

Den bod i fik først, var fra selskabsstyrelsen for manglende regnskab, og havde ikke med skat at gøre. Den nye er fra SKAT fordi I så også har glemt selvangivelse for selskabet. Jeg går ud fra, at I ikke er i færd med samme fejl for 2018 regnskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Vi har betalt Skat, og regner egentlig blot med at lukke med en hæftelseserklæring. Der er ikke den store aktivitet i virksomheden og vi kan ikke rigtigt se hvad der skulle ske ved det. Det andet lyder som en omstændig og dyr process.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

LTS:

Tak for svar.

Vi har betalt Skat, og regner egentlig blot med at lukke med en hæftelseserklæring. Der er ikke den store aktivitet i virksomheden og vi kan ikke rigtigt se hvad der skulle ske ved det. Det andet lyder som en omstændig og dyr process.

ja lukning ved erklæring kan man jo reelt selv - man skal bare være klar på at ejerne så har personlig hæftelse hvis der viser sig kreditorer - erstatningsansvar o.l.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Den del er der styr på. Mange tak for rådet!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)