Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. Stiftelse af ApS med Værdier / Varelager

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino Brugere..

Jeg søger lidt information omkring mulighederne for at stifte et ApS med værdier..

Har googlet lidt på nettet og kan se at man skal have en Revisor ? til at lave papirerne på de værdier man ønsker at bruge til at stfite et ApS..

Er der evt. nogle som kan hjælpe med dette, kan se der er flere der tilbyder Advokat bistand på nettet, dog synes jeg er det er svært at finde ud af hvem og hvad man skal bruge eller gøre...

Vi har pt. varelager for ca. 100.000kr,


håber der er nogle som kan hjælpe os i den rigtige retning, evt. med at lave de fornødne papirer osv....


På forhånd tak.


Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det er korrekt, der skal laves en vurderingsberetning i forbindelse med stiftelsen. Du er velkommen til at ringe til mig på 50503460, så kan vi tage en snak om, hvad der skal til i dit tilfælde.

Mvh. Anders Bærentzen

Din Revisor

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin D.H.A:
Hej Amino Brugere..

Jeg søger lidt information omkring mulighederne for at stifte et ApS med værdier..

Har googlet lidt på nettet og kan se at man skal have en Revisor ? til at lave papirerne på de værdier man ønsker at bruge til at stfite et ApS..

Er der evt. nogle som kan hjælpe med dette, kan se der er flere der tilbyder Advokat bistand på nettet, dog synes jeg er det er svært at finde ud af hvem og hvad man skal bruge eller gøre...

Vi har pt. varelager for ca. 100.000kr,


håber der er nogle som kan hjælpe os i den rigtige retning, evt. med at lave de fornødne papirer osv....


På forhånd tak.


Jep der skal revisorerklæring til. I lyder til at måtte være I/S når du skriver VI har - men samme sag hvis enkeltmands - en skattefri omdannelse skal overvejes. Det er ikke så meget spørgsmål om varelager for 100.000 kr eller penge i banken xxx - Det er den frie egenkapital som er i spil

Man kan jo have 100.000 kr på lager men gæld til moms, leverandører, skat osv på 110.000 så check hvad egenkapital sidste år + årets resultat til nu minus skat udgør, så har du billede af om det er skattefri omdannelse her. Anders som svarede ovenfor er givet en god mulighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders..

Jeg prøver at give dig et kald i næste uge da jeg pt. er på ferie...


Det varelager vi har er købt kontant for egne penge, så har derfor ikke noget "gæld" i de omtalte varer.


Spørgsmålet er bare hvordan og hvorledes ..


Mange tak for hurtige svar.. :)
Tilmeldt 31. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John..

Grunden til jeg skriver Vi er egentlig bare min måde at forklarer på, da det er min og min kones forretning så og sige.. :)

Det er pt. en enkeltmandsvirksomhed, spørgsmålet er bare om vi "bare" skal lukke vores enkeltmandsvirksomhed, og så videre derfra....



Mange tak for hurtigt svar.. :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin D.H.A:
Det er pt. en enkeltmandsvirksomhed, spørgsmålet er bare om vi "bare" skal lukke vores enkeltmandsvirksomhed, og så videre derfra....
det skal I ikke uden at have en proff ind over (normalt her en revisor) Der er mange der bare lukke personlig virksomhed og forsætter alt i nyt ApS - men her kan man få frygtelig skat ud fra aktiver kan have højere værdi end du har dem til i regnskabet når du handler dem over - og ud fra goodwill som du ikke bare uden skat må forære til et ApS

læs den om skattefri eller skattepligtig omdannelse og få en ordentlig hjælp - det anden kan i værste fald ruinere dig https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)