Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt og billigt program til tidsplaner (gantt)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 15. Sep 06
Indlæg ialt: 16
Fra  Solvex IT ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tor.

Ja, du har mulighed for at visse tidslinie kolonnerne, som uge numre!

Prøv at højre-klik på tidslinien, og vælg "Project Settings". Klik herefter på "Timeline Display".

Her har du mulighed for at angive hvordan du ønsker din tidslinie vist. Her kan du så vælge "Weeks" enten som primær,

eller som sekundær linie. Vælg formatet "Week 01".

Hvis du i stedet for gerne vil se ugenummeret i en kolonne, kan du evt. benytte funktionen WEEKNUMBER(date).

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Madsen&Søeborg Rådgivende Ingeniørfirma ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas. Tak for svaret.

Det er rigtigt. Jeg kan fx. få ugenummer i øverste linje, og M,T,O osv i nederste linje.

Jeg ved at jeg er krævende, men jeg kunne godt tænke mig en kombination af at kunne se ugenummeret, OG datoen så man har det fulde overblik. Den eneste datomulighed er dato uden måned. Jeg mangler en 3. linje. Lidt som Ganttpro. Den kan vise måned øverst, uge i midten, og dato nederst. Se vedhæftede.

Jeg forstår ikke hvad du mener med ugenumre i kolonner ? Huh?

Pft

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Madsen&Søeborg Rådgivende Ingeniørfirma ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Thisted
Tilmeldt 15. Sep 06
Indlæg ialt: 16
Fra  Solvex IT ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tor.

Nej, det ser ikke umiddelbart ud til at en 3. tidslinie kan tilføjes!

Men måske er der en anden løsning, der kan bruges.

Jeg har dog lavet et lille eksempel, hvor jeg tilføjer et felt "Periode", med en formel for hvornår perioden starter og slutter:

(="Start:" + DAY(Start1) + "/" + MONTH(Start1) + " Slut:" + DAY(Finish1) + "/" + MONTH(Finish1)).

Herefter har jeg valgt vise labellen "Periode" på selve gantt-plannen. F.eks. "Start:2/9 Slut: 20/9"

På denne måde er det muligt at se både år, måned, uge, startdato og slutdato, for hver enkelt linie.

Jeg har delt mit eksempelt med dig, via en mail. Du har fået admin rettigheder, så de kan selv se/rette formler m.m.

Prøv at tage et kig på eksemplet!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg plejer at bygge dem selv i Excel. Så kan det enkelte skema præcis det, jeg har brug for og ikke mere.

Det at bygge skemaet er for mig en god proces, som er med til at skabe overblik over mit projekt.

Jeg kan også godt lide at håndtegne det som skitser med post-it-sedler på, før jeg går i Excel-mode. Det er dejlig fysisk.

VH Hans

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)