Jeg har har lige et momsrelateret spørgsmål. I weekenden var jeg på en messe, hvor jeg solgte nogle af mine produkter til private. Altså pris inkl. moms. Vi skulle foretage alle betalinger gennem arrangørens mobile pay så de kunne se hvor meget vi solgte for og så her efterfølgende sende dem en faktura. Jeg solgte for 4000,- inkl. moms. Så til spørgsmålet: Den regning jeg skal sende til arrangøren for at få de 4000,- skal det være 4000,- + moms eller 4000,- inkl moms? Umiddelbart tænker jeg at jeg kommer til at betale dobbelt moms hvis jeg både skal betale moms af de 4000,- jeg har solgt for til private og så 4000,- til arrangøren for de penge jeg egentlig allerede skal betale. Håber det giver mening? |
En noget mystisk opstilling. Har du faktureret kunderne direkte også så de har fået faktura for 4000 inkl. Moms (3200 ex moms) så kan du jo ikke skulle lave en ny faktura til arrangøren på samme med moms?
Jeg TROR det må være arrangøren der har faktureret dine varer til kunderne og hvis det var 4000 inkl moms, så skal du fakturere ham 4000 kr inkl moms så du får de 3200 kr ex moms, som du ville have fået ved at fakturere direkte. Arrangøren har så salgsmoms på 800 kr købsmoms fra din faktura på 800 kr og du kommer kun til at betale moms en gang - 800 kr på de 4000 inkl moms
Venlig hilsen John Hannover