Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms spørgsmål

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har har lige et momsrelateret spørgsmål.

I weekenden var jeg på en messe, hvor jeg solgte nogle af mine produkter til private. Altså pris inkl. moms. Vi skulle foretage alle betalinger gennem arrangørens mobile pay så de kunne se hvor meget vi solgte for og så her efterfølgende sende dem en faktura.

Jeg solgte for 4000,- inkl. moms.

Så til spørgsmålet: Den regning jeg skal sende til arrangøren for at få de 4000,- skal det være 4000,- + moms eller 4000,- inkl moms? Umiddelbart tænker jeg at jeg kommer til at betale dobbelt moms hvis jeg både skal betale moms af de 4000,- jeg har solgt for til private og så 4000,- til arrangøren for de penge jeg egentlig allerede skal betale.

Håber det giver mening?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

En noget mystisk opstilling. Har du faktureret kunderne direkte også så de har fået faktura for 4000 inkl. Moms (3200 ex moms) så kan du jo ikke skulle lave en ny faktura til arrangøren på samme med moms?
Jeg TROR det må være arrangøren der har faktureret dine varer til kunderne og hvis det var 4000 inkl moms, så skal du fakturere ham 4000 kr inkl moms så du får de 3200 kr ex moms, som du ville have fået ved at fakturere direkte. Arrangøren har så salgsmoms på 800 kr købsmoms fra din faktura på 800 kr og du kommer kun til at betale moms en gang - 800 kr på de 4000 inkl moms

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Ja, det er måske lidt kompliceret skrevet. 

Jeg har selv faktureret dem i mit system, men det er dem der har "holdt" pengene for mig. Det vil altså sige at pengene er gået ind på deres mobile pay. Giver det mening?

Tilmeldt 6. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg har solgt direkte fra min stand til kunderne, og de har fået kvitteringer fra mig - men pengene er gået ind på arrangørens konto. Nu skal jeg så have dem tilbage fra dem. Og det er her jeg er i tvivl om hvad det rigtige er at gøre. For jeg skal betale salgsmoms både af det til kunderne, som jeg ikke har fået ind på min konto - men også for det jeg sender på fakturaen til arrangøren - så har jeg vel betalt moms 2 gange?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det jeg skrev - det er noget rod hvis DU har givet kvitteringer i dit navn og så mener arrangøren jo ret at han har stået for salget, og nu skal du fakturere ham for dine varer -som jeg forstår det

Har du bogført salget ved at fakturere kunder selv 3.200 kr + moms og så nu samme varer 3.200 kr + moms til leverandøren, så JA så har du lavet fejl og får dobbelt moms og kommer til at mangle hele den ene side af betalingen

Du må kunne få klar besked af arrangøren. Jeg er RET sikker på setup skulle være, at det var arrangøren der stod for alt salg - og derfor arrangørren der kvitterede moms kunde og fik penge ind på sin MP - hvorefter du fakturerer dine varer til arrangøren til samme pris

Hvad hele ideen skulle være, er vanskelig at fatte - men du kan ikke have det bogført to gange som salg med moms og kun blive betalt en gang - den er jo ret klar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Bom bom, ja, den var vist ikke så god. For jeg har selvfølgelig oprettet alle handler i mit POS system, så de står der med individuelle handler og ordrenumre. Hvilket vil sige at han i min verden blot har "holdt pengene for mig" i stedet for at de er gået direkte ind på vores konto. Det vil altså sige, at hvis jeg skal have alle mine penge bliver jeg nødt til at sende ham en faktura på 4000 + moms?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår ikke helt om du er moms registret eller ej ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturfolk Denmark:
Bom bom, ja, den var vist ikke så god. For jeg har selvfølgelig oprettet alle handler i mit POS system, så de står der med individuelle handler og ordrenumre. Hvilket vil sige at han i min verden blot har "holdt pengene for mig" i stedet for at de er gået direkte ind på vores konto. Det vil altså sige, at hvis jeg skal have alle mine penge bliver jeg nødt til at sende ham en faktura på 4000 + moms?

du vil jo så have faktureret 3.200 + moms oprettet i dit POS system til kunderne direkte- Hvis du så sender ham en faktura på samme 3.200 kr + moms så går det jo galt og sende ham faktura på 4000 + moms bliver endnu mere galt

Du vil så have fakturaer ex moms for 3.200 + 4000 kr og en salgsmoms på 800+1000 kr = 9000 kr ialt MEN du får jo ikke mere end max 4000 + moms ind og sandsynligvis kun 4000 inkl moms

Du må kreditere dine kunder om du kan eller - han må aflevere de 4000 kr til dig som var det blot en mellemregning

I har lavet ged i den og du kan ikke dobbelt fakturere, med mindre du så får dobbelt penge og dobbelt moms ind - både til kunderne og til arrangøren vil du have tilgodehavende oG i begge tilfælde moms at indberette dobbelt

Du synes ikke rigtigt at være med på hvordan moms fungerer - og det med at fakturerer - måske en time med en revisor var en god ide. Går ud fra du er momsregistrerethttps://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html kunne også være nyttig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogen momsproblematik mellem trådstarter og arrangør. Der er jo ingen momspligtig transaktion. Arrangøren har ikke leveret noget. Jeg ser det som et almindeligt pengemellemværende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Der er ikke nogen momsproblematik mellem trådstarter og arrangør. Der er jo ingen momspligtig transaktion. Arrangøren har ikke leveret noget. Jeg ser det som et almindeligt pengemellemværende.

det kan så være - hvis ikke netop det at betaling sker til arrangørens MP betyder at kunden har to kvitteringer for samme beløb som køb. Jeg kan ikke se, om arrangørens tanke var, at det var denne som fakturerede/kvitterede via MP også, men trådstarter har jo selv faktureret i alle fald 
Naturfolk Denmark:
Jeg har selv faktureret dem i mit system, men det er dem der har "holdt" pengene for mig.

I fald der ikke er moms, så skal der jo ikke sendes en faktura som sådan til arrangøren - som jeg forstår denne forventer, for trådstarter kan jo ikke som momsreg sende en alm faktura i det fald. Så skal arrangøren vel blot overføre 4000 kr til trådstarter - uden trådstarter fakturerer ham 

Jeg kan bare ikke se hvad formålet så har været med kravet om, at pengene skulle ind på arrangørens MP - hvis ikke arrangøren har det mindste ud af det - ud over forklaring evt til SKAT. Jeg synes der mangler noget forklaring på hvorfor skulle pengene ind på arrangørens MP hvis han derefter bare skal føre præcis det beløb retur til hver sælger.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)