Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms spørgsmål

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

For at der skal være tale om en momspligtig transaktion kræves der både en levering og en betaling. Arrangøren har vel næppe påtaget sig ansvaret eller haft ejendomsretten over det solgte, ligesom kunderne må antages at gå tilbage til trådstarter, hvis der er noget galt med produktet.

Jeg ville sende en opgørelse på det totale beløb uden angivelse af moms og se det som en pengemellemværende.

Jeg er enig i at det er noget rod den måde som det er behandlet på men min løsning finder jeg fuld ud at være i overensstemmelse med momsreglerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

For at der skal være tale om en momspligtig transaktion kræves der både en levering og en betaling. Arrangøren har vel næppe påtaget sig ansvaret eller haft ejendomsretten over det solgte, ligesom kunderne må antages at gå tilbage til trådstarter, hvis der er noget galt med produktet.

Jeg ville sende en opgørelse på det totale beløb uden angivelse af moms og se det som en pengemellemværende.

Jeg er enig i at det er noget rod den måde som det er behandlet på men min løsning finder jeg fuld ud at være i overensstemmelse med momsreglerne.

enig - lyder som eneste rigtige, blot en opgørelse af, at leverandøren skylder trådstarter 4000 kr - ikke en faktura men ren opgørelse i e-mail eller tilsvarende.
I trådstarters regnskab må pengene jo stå som udestående, når trådstarter har faktureret kunderne, og bogføring af de 4000 må så ske kredit den konto fordringen står på - debet trådstarters bank når pengene dukker op.

Så har trådstarter sine 3.200 kr i lommen og- de 800 kr til moms.

Trådstarter kan jo evt vende tilbage og sige om det så var helt ok med arrangøren

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Den eneste grund til at de skulle ind på deres mobile pay var at de skulle se, hvad vi omsatte for, så hvis vi kom over 10.000,- kunne de få 15 % af alt det der blev solgt over de 10.000,-

De ville efterfølgende give os alle pengene - men det kan jeg forstå ikke giver mening at gøre via at sende dem en faktura. Så mellemregningen er vel den bedste løsning?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - du kan ikke sende faktura - du har jo allerede EN gang faktureret 3200 - gør du det igen skal du jo betale skat af det og får jo ikke pengene dobbelt igen og du får 2 x moms

Ja mellemregning, bare send en mail om, at de skal overføre dine 4000 kr til din konto nr xxx

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar!
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)