Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

underviser moms ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg booker en underviser, der udbyder et kursus + moms

når jeg udbyder det til kursister via min butik ....  hvad så med momsen  ? i min verden skal den lægges på

underviseren er timebetalt + moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Timebetalt underviser + moms? Man må da håbe det er en egentlig selvstændig og ikke en der i stedet for honorar eller løn fakturerer med moms, for så vil du kunne få problemer - bla.a. ikke momsfradrag - nå det er en anden sag

Om dit kurses er momspligtigt eller ej, kan du måske beslutte ud fra dette - det afhænger af flere ting https://johnhannover.blogspot.dk/2018/04/momsfri-undervisning.html og det har ikke som sådan at gøre med, hvad underviseren fakturerer eller på anden vis betales med i forhold til moms

Butik og kursus i noget der skaber omsætning for butikken er sikkert korrekt vurderet som med moms men se linket og se om du bliver klogere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

blev jeg klogere hmmm

underviseren er selvstændig ... så jeg køber kurset af hende og sælger det i mit regi til kursister... og det kan jeg ikke umiddelbart læse mig til om jeg skal lægge moms oveni i til kursisten ....

for når jeg selv afholder et kursus er jeg med på at jeg ikke momser det, den har jeg styr på eller ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

beo:
or når jeg selv afholder et kursus er jeg med på at jeg ikke momser det, den har jeg styr på eller ?
ikke nødvendigvis nej - det er jo undervisningens karakter som afgør om det er med eler uden moms - som du kan se i det link du fik - der er masser af momspligtig undervisning faktisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

beo:
så jeg køber kurset af hende og sælger det i mit regi til kursister... og det kan jeg ikke umiddelbart læse mig til om jeg skal lægge moms oveni i til kursisten ....

Hvis jeg læser Johns kloge ord rigtigt, så afhænger det af, om det, der undervises i, er forretningsmæssigt relevant - ikke for dig, men - for dine kursister.

Har jeg ret, John?

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

beo:
så jeg køber kurset af hende og sælger det i mit regi til kursister... og det kan jeg ikke umiddelbart læse mig til om jeg skal lægge moms oveni i til kursisten ....

Hvis jeg læser Johns kloge ord rigtigt, så afhænger det af, om det, der undervises i, er forretningsmæssigt relevant - ikke for dig, men - for dine kursister.

Har jeg ret, John?

Hans

ja det og lidt til ikke- Det er ikke nok det er forretningsmæssigt relevant. Det skal have karakter af "fagundervisning " tænk i folkeskole osv - Det må ikke være f.eks et kursus i sælg flere bananer for en banan producent - som kunne være forretningsmæssigt relevant. 
Det kræver et fagligt indhold der ikke er kommercielt henvendt for mersalg

Hvis jeg underviser dig i moms for din forretning -  vil det være med moms, hvis jeg giver dig enetimer i klaver eller underviser på skoler i matematik, er det momsfrit meget overfladisk forklaret 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

takker for input og svar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)