Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbehold ift afdrag til inkasso. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 04:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay altså sagen er den at jeg skylder lidt penge, og skal bare lige høre jer ad: 

Jeg skal have afviklet gælden vha en afdragsordning til kreditor. Men hvordan får jeg det stykket sammen så at jeg i afdragsperioden der bliver på 2-3 år, beskytter mine fremtidige værdier? Altså jeg vil gerne beskyttes så at så længe jeg overholder mine afdrag hver måned(den aftale jeg vil indgå og påbegynde indenfor 12 måneder) så kan kreditor IKKE kommer efter nogle som helst værdier der i afdragsperioden måtte erhverves og stå i mit navn feks bil eller andre værdier. Som det er nu kan der jo gøres udlæg i alt der har en værdi der kan omsættes, fordi jeg har gæld der har været en tur forbi fogedretten. Også penge i banken og alt af større værdi har jo interesse for kreditor. 

Kan man lave en kontrakt med kreditor, i mit tilfælde er det et inkasso-firma hvor de frasiger sig 100% af retten til at gå i fogedretten eller på nogen som helst måde gå efter nogle som helst værdier for fremtiden, så længe jeg overholder den afdragsordning jeg har tænkt mig at indgå med dem indenfor 12 måneder? 

Forestiller mig at det er en eller anden simpel kontrakt de skal underskrive, som henviser til lidt paragraffer og ellers i klar tekst klart beskriver at de ingen som helst juridisk ret vil have til at gå efter nogle som helst værdier af nogen art eller retslige krav, hvis jeg indgår en afdragsordning. 

På forhånd tak. 

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan man det, men hvad skulle dine kreditorer få ud af at underskrive sådan en kontrakt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lovmæssigt er der intet i vejen for det - og helt usædvanligt er det heller ikke - tag f.eks skat og moms, at man indgår en aftale om afdrag, og så længe man overholder den, kommer der ikke yderligere krav MEN om den du skylder penge - vil indgå en sådan aftale, er der ingen der ved. Normalt indgås den slags kun hvor gælden afviklet hurtigt = max 12 mdr og ikke over flere års usikkerhed, men kun den du skylder penge kan svare og - givet så også lave aftalen så den er klar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi nu antager, at jeg har vundet over dig i fogedretten og fået rettens dom for at du skal betale mig mine penge - så vil jeg da være godt dum, hvis jeg så begynder at begrænse/indskrænke mine muligheder overfor dig.

Jeg ville aldrig undertegne en sådan aftale. I øvrigt ville jeg nok også være lidt sur over, at jeg skulle i retten for at få dig til at betale mig tilbage. Hvis du nu var kommet INDEN jeg skulle hive dig i retten, så ville jeg se med mere milde øjne på din afbetalingsordning, samt beskyttelse af dine værdier.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er da lidt en lorte situation du har sat dig i. Men hvis du kan argumentere for at du bruger de værdier du har til at have nogen som helst chance for at afbetale din gæld så tror jeg at de vil kunne se det fornuftige i at lade dig beholde dine værdier..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)