Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Evt konkurs ad ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hasselager
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lidt viden om følgende:

Jeg har pt et ApS, som inden for kort tid, nok desværre bliver erklæret konkurs, da underskuddet er blevet for stort, og regningerne ikke kan betales.

Jeg har et sideløbende koncept kørende, som jeg tænker at lave om til et nyt ApS.

Nu er spørgsmålet så, om jeg kan sælge aktiver (værktøj, stillads osv) fra det eksisterende Aps til det nye, inden en evt konkurs?

Og gerne så jeg ikke gør noget ulovligt/forkert. For vil ikke i klemme med lovgivning eller skat.

På forhånd tak.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du vil have et stærkt økonomisk motiv for at sælge til så lav en pris som mulig, hvorfor sådan en transaktion nok vil tiltrække noget opmærksomhed fra kurator. Overvej om det ikke er bedre at kontrollere konkursen ved at begrænse tabene mest muligt, og i stedet købe de aktiver du ønsker ud af konkursboet gennem en forhandling med kurator?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt skal du aldrig sælge ting til dig selv i nogen nærforbunden karakter når du ved en konkurs venter. Det skal kunne dokumenteres superstærkt, at det absolut ikke er under markedspris. Vent - og tag forhandling med kurator om at købe aktiver ud. Kurator vil jo gerne have penge ind i boet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)