Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøttelse i firma uden CVR nr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Er ansat i et firma, hvor de skulle oprette et cvr. nr. til den del af firmaet, hvor jeg er ansat, dette er endnu ikke sket efter 3 mdr.

Er der nogle gode råd til hvordan jeg lige skal forholde mig, og ved I hvordan jeg står rent retsligt.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Boje:

Hej Folkens

Er ansat i et firma, hvor de skulle oprette et cvr. nr. til den del af firmaet, hvor jeg er ansat, dette er endnu ikke sket efter 3 mdr.

Er der nogle gode råd til hvordan jeg lige skal forholde mig, og ved I hvordan jeg står rent retsligt.

Har du fået en ansættelseskontrakt?

Har du noget på skrift som bekræfter du arbejder der?

Hvis du har været ansat i 3 mdr, har du så ikke fået løn eller? Hvis du har, hvad fremgår så af lønsedlen - hvem arbejder du for?

Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en ansættelseskontrakt, med det firma der ikke har et cvr. nr., men fået løn af et helt andet firma.

I forhold til lønseddel, så arbejder jeg for et af de andre selskaber, dog bare ikke det jeg officielt er ansat i.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan Boje:

Har en ansættelseskontrakt, med det firma der ikke har et cvr. nr., men fået løn af et helt andet firma.

I forhold til lønseddel, så arbejder jeg for et af de andre selskaber, dog bare ikke det jeg officielt er ansat i.

Så længe du får løn er dit problem jo ikke så stort - problemet opstår den dag lønnen udebliver. Så kan du selvfølgelig spørge hvad risikoen for det er, men som regel får virksomheder med den slags rod i grundregistreringerne, før eller siden problemer med likviditeten også.

 

Dit problem består i, at du selvfølgelig ikke må medvirke til "fusk" (det kan være både skatte- og afgiftsmæssig, måske også kontraktmæssigt) - ved du (eller burde du vide) at du er med til at snyde nogen? det kan både være myndigheder og virksomhedens kunder/leverandører.

Spørgsmålet er også, hvis din løn udebliver om du så har noget sted du kan henvende dig? at du modtager løn fra en virksomhed hvor du (måske helt åbenlyst) ikke arbejder, kan være et problem både i forhold til dagpengerettigheder og løngarantier - vil du løbe den risiko?

 

Normalt vil man gå til fagforeningen med den slags problemer, hvis ikke du er medlem så må du selv træde i karakter. Personligt ville jeg ikke være ansat under de forhold, og ville helt klart bede om, at der er en rød tråd fra ansættelseskontrakt til det reelle arbejde til lønsedlen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)