Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google search opsætning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 12. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har forsøgt at sætte Google Search Console op på siden www.instagainer.dk sammen med UnoEuro.

Dog har jeg aldrig gjort det før og kan ikke finde nogen guide på det.

Er der nogen der har det liggende eller kan fortælle mig hvor jeg skal skrive den her TXT fil ind henne?

PFT.

Vh. Morten

Tilmeldt 25. Jun 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Jeg ville anbefale at du indsætter den som HTML i Wordpress.

Mvh.

Lucas Hegnet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Jeg har tidligere skrevet et indlæg om det på min bloghttps://searchpartners.dk/opsaetning-af-google-search-console/

Jeg kan se at din hjemmeside benytter Wordpress, i det tilfælde vil jeg anbefale at du downloader og installerer Yoast SEO og under indstillinger indsætter <html> tagget der, så vil du kunne verificere Search Console efterfølgende. 

Hvis du har problemer med opsætningen efter min guide og Yoast, så send mig en mail, så guider jeg dig gerne u/b over telefonen. 

Rigtigt god aften!

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, et lidt sent svar, men en uddybende forklaring som andre måske kan bruge, hvis de står med samme problemstilling.


Som de andre nævner, kan du indsætte et html tag på hjemmesiden, for at oprette en ejendom af webadressepræfiks-typen. 

Det som de fleste forsøger at gøre når de opretter en ejendom i Search Console er at oprette det som domæne, hvor DNS-bekræftelse (f.eks. gennem UnoEuro) er påkrævet. 

Selvom domæneejendommen måske lyder til at have flere funktioner, kræver det faktisk at du har en ejendom oprettet med webadressepræfiks, hvis du senere vil knytte ejendommen til Google Analytics.


Begge ting er dog ikke eksklusive, og man kan godt have sin hjemmeside oprettet både som domæne og webadressepræfiks-typerne (selvom det ikke er nødvendigt). 


Hvis du ønsker at indsætte TXT filen på UnoEuro, altså knytte en DNS-registrering til Google, skal du gøre sådan her:

1. Log ind på dit UnoEuro kontrolpanel.
2. Tryk på 'DNS' i venstre side.
3. Tryk 'Tilføj ny DNS record' øverst til venstre.
4. Vælg 'TXT' som type, og kopier værdien du har fået fra Google ind i feltet 'værdi'. De resterende to felter behøver du ikke at røre ved.

Bemærk I øvrigt at der vil gå lidt tid før ændringen er registreret.

Adm. direktør hos Egus
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)