Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen på et konglomerat, et konsortium, og et holdingselskab (struktur)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er

Er der nogle kloger hoveder der kan fortælle hvad forskellen på de 3 strukturer (konglomerat, konsortium eller holdingselskab) er?

Jeg spørger fordi de (sådan helt lavpraktisk) synes at være den samme ting?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kan ikke rigtig stå for det med "kloge hoveder" - så her er mit bud :)

Et konglomerat er en samling virksomheder indenfor vidt forskellige brancher, med et holdingselskab som fælles ejer.

Et konsortium er en samling uafhængige selskaber, som samarbejder om at løse en enkelt eller flere konkrete opgaver.

Et holdingselskab er et selskab med datterselskaber i en koncern.

vh. Peter 

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så giver det mere mening hvordan og hvorfor de forskellige strukturer implementeres Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Et Konsortium er et projekt, f.x. produktionen af en film, f.x. opførelsen af 3 kæmpe udlejningsejendomme. 

Konsortiedeltagerne udformer en aftale om det 'sameje' som konsortiet udtrykker. 

Aftalen fastlægger rettigheder og forpligtelser og hvorledes indtægter og udgifter deles

Et holdingselskab er et kapitalselskab, der ikke laver andet end at eje kapitalandele i andre kapitalselskaber. Det kan ikke sammenlignes. 

Du kan læse nærmere om holding her: https://www.ditselskab.dk/mere-info/holdingselskab

Konglomerat kender jeg ikke 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Konglomerat bruges mest om moderselskab der har en række døtre inden for helt vidt forskellige brancher https://da.wikipedia.org/wiki/Konglomerat_(virksomhed)  (eller en stor sammenfiltret klump men det er nok i andre sammenhæng :) )

Jeg tror det almindelige er at bruge det netop om en koncern hvor der er mange forskellige brancher tilknyttet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)