Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At skrive faktura TIL inkasso firma! Nogen erfaring?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej
Jeg har fået et inkasso varsel med et gebyr på 1.500.-
MEN nu er det sådan at den faktura det omhandler er betalt,
Jeg har mail korespondance med leverandør , hvor de skriver at de har modtaget penge for den omhandlede faktura, samt kontoudskrift der viser det samme,
på trods af det har de sendt den til inkasso.
Inkassofirma ønsker at JEG sender dem dokumentation på det.
Så tænker jeg, når de kan finde på at lægge et gebyr på 1.500.- for et stykke arbejde der med garanti ikke tager mere end 5 min at generere, så kunde jeg godt finde på at sende dem en faktura på, at jeg skal bruge tid på udrede fejlen samt at fremsende dem dokumentation,
De finder jo nok en undskyldning for ikke at betale, men så kan jeg jo sende dem til inkasso, LOL.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sende faktura kræver, at man har en aftale om noget inden og er ikke noget man kan gøre, fordi nogen skaber besvær for en. Ellers kunne du fakturere naboen for at holde i vejen med bilen, posten for at komme dagen for sent med et brev osv

Til den ende kan man evt påvise skade og kræve dette via en retssag - men det betaler sig nok ikke her
Du vil aldrig kunne sende en faktura DU beslutter uden aftale af nogen art til inkasso

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hold nu op. For det første kan du ikke sende en faktura for et erstatningskrav, for det andet har der aldrig koster dig 1.500 kr hvis du ellers har styr på bogføringen.

Hvis du mener det er så stort et problem for dig, så bed inkassator om at bekræfte hos kreditor, at der IKKE er betalt - hvis kreditor nægter, er det kreditor du må rette dit påståede krav må.

Det er nu engang væsentlig lettere at bevise, at man har betalt end det modsatte.

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er mange der har haft tanken før i hvert fald. Altså men tag en for holdet, skriv en faktura, når de så ikke betaler så kontakt et inkassobureau og tag den derfra, og tag den i retten. Så kan du og os andre se hvordan det ender. Men du skal nok regne med at gå i en del retsinstanser hvis det er, de betaler nok ikke dit fakturakrav da det vil åbne op for at ALLE der får inkassokrav kan sende fakturakrav angående inkass-krav om du vil den anden vej. 

Men altså jeg vil sige at de sender jo uden at blinke alle sammen selv inkassokrav til private, bare der er det mindste kød på benet, eller de kan se at de firmaer og personer der kontakter dem har noget som helst at have det i. Det er jo sikkert relativt billigt at sende en masse påkrav og oprette inkassosager ift hvor mange penge man kan kradse ind ved at skræmme folk. 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan vente til svarfristens udløb, og skrive til inkassofirmaet, at du har modtaget henvendelse omhandlende et økonomisk krav, samt en anmodning om dokumentation.

Samtidig gør du opmærksom på, at du ikke umiddelbart kan genkende kravet i dine administrative journaler. Du er villig til, manuelt, at fremsøge den dokumentation der udbedes, og gør samtidig opmærksom på, at du beregner et honorar på 1.500,- som er dit standardhonorar for stillingtagen til planløse henvendelser og tomme trusler.

.... men du skal satme være sikker på at der ER betalt, hvis du skal være smartass på deres bekostning, og her menes også betalt for påløbne morarenter og gebyrer.

Det er tidsspilde, men den slags kan også være sært tilfredsstillende ;-)

Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Hej Arne
Nu er det jo ikke en faktura for et erstatnings krav jeg havde tænkt mig at sende, men for men for medgået tid, som de KRÆVER at Jeg skal bruge på denne sag i stedet for deres klient.
Min bogførring har jeg fuldt ud styr på ;-)
Jeg er provokeret af de priser de tager for at sende et brev ud.
Men Jeg havde også i tankerne, om det var kreditor jeg skulle sende til.
Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg er helt enig hvad du skriver omkring fakturering generelt.
Men mon jeg kan "pålægge" dem at udføre et stykke arbejde for mig uden at jeg vil kunne modtage en faktura.
Ja jeg ved da udemærket godt at jeg ikke ville få noget ud af det, det var bare fristende fordi det i min optik er ublu forretning inkasso firmaer driver.
Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ja det kunne være en god idé
Nu kom jeg jo bare til at fortælle i telefonen at jeg kunne dokumentere ar der var betalt.
men så kan jeg jo alternertivt når jeg fremsender denne, spørge til, om det er dem eller kreditor jeg skal sende faktura for medgået tid (påbegyndt time)
Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ja giver dig ret, og som jeg skrev til John,
at det i min optik er ublu forretning inkasso firmaer driver.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det en ublu forretning, at et inkassofirma får.en fordring til inddrivelse og, at de i den forbindelse ikke forespørger om dokumentation for, at der IKKE er betalt?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)